Produce perne pentru femei însărcinate

  • 19-02-2015
  • 3054

         Dezvoltarea economiei în condiţiile actuale se bazează pe corelaţia nevoie–surse–producţie. Aceasta caracterizează în modul cel mai complex esenţa dezvoltării antreprenorialului în Republica Moldova.  

În situația de a crea un produs pentru familia sa a fost și Dumitru Bordea. El a dezvoltat o mică afacere dedicată produselor pentru femeile însărcinate și copii, care acum se bucură de succes la piața locală.

Dumitru Bordea și-a creat afacerea din propria necesitate de a crea un produs pentru familie. În anul 2013, pentru că soția sa era însărcinată, tânărul era în căutarea unei perne pentru gravide. În Republica Moldova, produsele pentru viitoarele mămici nu erau atât de populare și nu ofereau un asortiment larg la alegere. În încercarea de a găsi acest produs, tânăra familie a recurs la câteva cumpărături, care s-a dovedit a fi fără succes. În acest fel, Dumitru a hotărât să coase o pernă pentru femei însărcinate pentru soția sa. 

 Timp de trei luni de zile, Dumitru a căutat informație despre cum trebuie să arate o asemenea pernă, ținând cont de cele mai detalii, de formă și de umplutură. Cu ajutorul unei croitorese, Dumitru a confecționat 3 modele de perne pentru gravide, iar soția sa a ales modelul cel mai potrivit.

„Încercarea vină nu are”

În scurt timp, Dumitru a primit o invitație să participe la o expoziție dedicată mărfurilor şi servicii pentru copii şi viitoarele mame. La acea etapa nu se gândea că ideea sa s-ar putea dezvolta într-o afaceri de succes. „Nu știam ce anume îmi va oferi această expoziție, dar m-am bucurat că am ocazia să îmi prezint ideea unui public mai larg”, spune Dumitru.

 

Pentru târg, au fost pregătite 8 modele de perne. Dumitru a luat un pat pentru a demonstra pe loc oamenilor cum se folosește o perna pentru gravide. „Cel mai amuzant lucru de la acea expoziție a fost faptul că un bărbat demonstrează o perne pentru gravide”, își amintește Dumitru cu haz. Aici la târg, prin intermediul unui chestionar, tânărul a realizat un sondaj printre rândurile femeilor însărcinate, să afle dacă piața noastră ar avea nevoie de asemenea produse, pentru ca mai apoi aceste persoane să devină viitorii clienți.

Afacere cu bani puțini

Când au apărut comenzile, Dumitru o hotărât să lanseze afacere propriu-zisă. De la confecționarea primei perne pentru gravide a trecut deja 8 luni. Tânărul antreprenor a cumpărat utilajul necesar: o mașină de cusut, un surfilator, un fier de călcat special și o masă de călcat. Pentru toate acestea a investit 20 mii lei, bani proprii. „Cu primii 20 de clienți am experimentat, pentru a crea o perna perfecta în cele mai mici detalii”, spune Dumitru.

 

La început în atelier lucra o persoană care cosea, iar restul activităților erau făcute chiar de el. Ulterior, echipa s-a mărit. Era nevoie de câte un om pentru fiecare proces aparte: pentru cusut, pentru pregătirea formelor, croielilor, pentru umplerea pernelor cu umplutura hipo-alergenică și pentru livrare. În afacerea lui Dumitru și-a găsit locul și o persoană cu dizabilități. Fiind în căutarea angajaților, prin intermediul unei asociații pentru persoane cu dizabilități a angajat o colegă. Diana Pînzaru lucrează de un an la proiect, anume ea se ocupă de umplerea pernelor. Munca îi permite să lucreze și în picioare și pe șezut, exact condițiile de care Diana are nevoie. Tânăra povestește că din cauza dizabilității sale era greu să îți găsească un job care să îi permită să se simtă confortabil.

Compania produce 7 tipuri de pernă

După aproape 16 luni de la lansarea afacerii, Dumitru are 7 oameni în echipă,cu care lucrează împreună la producerea și promovarea produselor. În prezent, brandul se prezintă cu 7 tipuri de pernă. Acestea, la fel, au fost confecționate din necesitatea proprie sau la comanda clienților. Pe lângă perna pentru gravide, întreprinderea produce pernă pentru alăptat, pernă pentru nou născut, perna pentru călătorii și perna obișnuită pentru somn pentru maturi și copii. Lenjeriile și bordurile pentru paturile nou născuților, confecționate de întreprindere sunt produse care la fel sunt întrebate de clienți.

 

Clienții din întreaga țară cunosc produsele companiei. Marcel Izbișciuc, directorul de vânzări, spune că pernele au fost livrate la Cimișlia, Cahul, Bălți și chiar Briceni. „Avem clienți și în România, Belgia și Finlanda. Cumpărătorii noștri sunt moldoveni stabiliți peste hotarele țării, care nu găsesc pe piața lor produse care le-ar satisface așteptările”, a enunțat Marcel.

„Noi nu avem o concurență loială”

Dumitru își propune, de asemenea, să-și prezinte produsul și consumatorilor din alte țări. Acum compania se pregătește de o lansare a produsului pe piața din România. Ca pe orice piață, există concurența de care Dumitru nu se teme. „O concurență loială motivează să dezvolți produsul tău la cel mai bun nivel și să oferi clientului tot ce este mai bun. Oricum, clientul este acel care are de ales între produse”, spune hotărât tânărul antreprenor. El recunoaște că pe piața noastră concurența nu este deloc loială, lupta pentru client nu se face la nivel de produs final, de comunicare, dar prin scheme de intimidare a concurentului. Aceste reguli ale junglei Dumitru le-a simțit pe pielea lui în încercarea de a dezvolta și alte afaceri până acum.

 

Brandul „Perna mea” este al treilea proiect la care muncește. Dragostea și afecțiunea pentru familie i-a oferit ocazia să confecționeze produsele pe care le folosește chiar el acasă, dar și să creeze și o afacere de succes. În acest fel, ne putem aștepta și la alte produse care ar putea apărea pentru mămici și copii, produse confecționate după ideile lui Dumitru.

În prezent, tânărul antreprenor gestionează afacerea împreună cu noul său partener de afaceri, Janna Grosu, care vine mereu cu idei noi de produse. Una dintre ele fiind bordurile pentru pătucuri la copii și lenjeria pentru nou-născuți. Împreună ei creează strategii de marketing, mizând pe o comunicare călduroasă cu clienții săi. Anul trecut, au fost produse 208 de perne pentru gravide. Compania primește, în mediu patru comenzi pe zi. Nu în ultimul rând, Dumitru este social responsabil și ajută familiile nevoiașe și casele pentru copii, donând perne pentru somn.

Biroul Naţional de Statistică relatează că, în anul 2013, numărul întreprinderilor mici şi mijlocii a constituit 50,9 mii, cu 3% mai mult faţă de anul 2012.  

 

Sursa: Timpul.md