WORKSHOP GRATUIT: Cum să obții primii 100 de clienți în business

...

 

Cum să obții primii 100 de clienți?

„Facebook, Yellow Pages, stradă - discută cu ei, propune-le produsul sau serviciul și vinde” ar spune mulți. Dacă ar fi atât de simplu, atunci nu s-ar mai interesa antreprenorii cum să atragă clienții și să îi fidelizeze.

Așa cum subiectul mereu este actual, Alexandru Bordea a ținut un workshop în cadrul căruia a vorbit despre cum să atragi primii o sută de clienți.

Întreaga înregistrare o vedeți în continuare.

 

Câteva puncte cheie din prezentarea lui Alexandru, le aflați în continuare:

„Regula celor zece mii de ore”

Antreprenorul trebuie să înceapă cu orice. Trebuie să acumuleze experiența de zece mii de ore. Amintiți-vă despre colegii din clasele primare, gimnaziale, care mereu mai făceau câte ceva „antreprenorial” după ore - cumpărau și vindeau gume, de exemplu. Este puțin probabil ca cineva dintre ei să nu reușit în viață: fie că este un manager bun, fie că este un vânzător de succes” - el a reușit să acumuleze cât mai rapid experiența necesară. 

Asta contează  - să aduni cât mai multă experiență, cât mai rapid.

„Depășește frica”

Avem un vis. Vrem să facem ceva.

Depășește frica.

Angajează persoanele care pot să facă tehnic acel lucru - să creeze un design, să ofere servicii de contabilitate. Nu este neapărat tu să fii specialistul pentru ca să faci business. Angajează. Gestionează. Câștigă.

„Îndrăgostește-te de vânzări”

Nu-ți fie rușine să vinzi. Afacerea ta ești tu. Trebuie să te mândrești cu ea. Cum altfel îți vei vinde ideea dacă nu-ți va plăcea asta?

Majoritatea vânzătorilor o fac din necesitate. Să nu moară de foame. Nu vând decât atât cât e minimul necesar pentru el pentru a supraviețui.

Atât timp cât vânzările nu sunt pentru voi un fel de a fi, antreprenoriatul nu e un succes.

Exercițiu:

Lasă toți cunoscuții tăi să știe despre ce fel de servicii sau produse prestezi. Ia telefonul în mână și sună-ți cunoscuții. Spune-le ce faci.

Pare prea simplu?

Știți șmecheria - dacă vrei să ascunzi un lucru cât mai sigur, pune-l în cel mai evident loc.

Recomandări:

- Scoateți această listă în Excel, cel puțin. Verificați să fie prezent numele și prenumele.

- Verifică cine dintre cele 500-1000 de persoane din agendă pot deveni clienți.

- Dacă vă este incomod să faceți primul pas pentru a-i suna, scrieți un sms. La această etapă, doar amintiți despre voi. Că faceți un anumit lucru.

- Fă același lucru cu lista de email-uri. Completează lista creată inițiat în Excel.

Scopul mesajului transmis:

- Să faci potențialul client să revină, să solicite clientul.

Lasă numărul te telefon în mesaj. Procentul de conversie este de peste 80 la sută.

Networking

Networking-ul este marketing gratuit. Folosește-l! Spune cine ești, ce faci la oricare dintre evenimentele la care mergi. Fă cunoștință cu cel puțin patru persoane din jurul tău.

Rețelele sociale

Cine le utilizează pentru ca să vândă?!

Se poate și aproape gratuit!

Postează cel puțin 2-3 postări pe zi. 10 pe săptămână pentru ca lumea să știe cu ce te ocupi. Și asta nemaivorbind despre pagina business.

Este o legătură foarte bună cu partea de RECOMANDĂRI. Persoanele care vin „pe recomandare” au o mai mare încredere în tine.

Recomandări

Ce ar însemna recomandările ca și instrument?

Din lista deja creată în Excel - cere recomandări. Cere numele, numărul de telefon al persoanelor care au nevoie sau ar putea avea nevoie de serviciile pe care le prestezi.

Idei geniale

Ideile geniale se nasc la necesitate. Ideile geniale se nasc din lucrurile pe care le puteți face bine: să dansați, să pictați, să negociați.

Concurența reală

Concurența reală poate fi ușor vizualizată la piață. Acolo unde într-un metru stau cinci vânzători care-ți propun același „morcov coreean”.

De ideea nerealizată încă nu știe nimeni deseori și deja „viitorii” antreprenori se tem de concurență.