Triggerele de produs: cum cucerim clienţii cu promoţii atractive

...

În business, există o gamă largă de instrumente care, folosite corect, pot transforma vizitele aleatorii pe pagina companiei în abonaţi fideli, îi poate încuraja să împărtăşească conţinutul de pe landing page ori site cu familia, prietenii, colegii de lucru sau pe reţelele de socializare, dar mai ales, pot convinge oamenii să cumpere produsul ori serviciul ce li se propune. Le cunoaştem sub denumirea de amplificatoare de conversie: sociale, de statut şi de produs.

 

Putem să demonstrăm lumii cât de buni suntem prin utilizarea primelor două tipuri de triggere, arătând ce echipă profesionistă avem, câte diplome sau certificate de calitate am obţinut în ultima perioadă, câţi clienţi am cucerit şi ce cred aceştia despre noi , dar nimic nu va da un rezultat mai bun decât o ofertă avantajoasă sau o promoţie fără precedent, cu care pur şi simplu rupi piaţa.

 

E adevărat, consumatorul actual este ameţit, copleşit şi înnebunit de Sales!, Ofertă incendiară!, Cumpără acum!, Reduceri totale!, inscripţii colorate, animate şi sonorizate la tot pasul. În ultima perioadă, aceste mici şiretlicuri nici nu mai prind la consumator, ba mai mult, îl lasă convins că toate sunt vorbe în vânt.

De ce puţine dintre oferte trezesc cu adevărat interesul clienţilor? Pentru că totul trebuie făcut cu cap, reliefat până în cele mai mici detalii, corect şi convingător.

 

De ce cumpăr AICI şi ACUM

Triggerele de produs, noţiunea ce cuprinde toate ofertele, acţiunile promoţionale, reducerile şi surprizele pe care le oferim clienţilor noştri, sunt mult mai valoroase ca restul amplificatoarelor. Dacă cele sociale şi de statutrăspund la întrebarea cine sunteţi voi, de ce să cumpăr anume de la voi, atunci cele de produs îl lămuresc de ce să cumpăr AICI şi ACUM.

 

Când lansaţi o acţiune promoţională pe propria nişă, creaţi un dezechilibru temporar pe piaţă, în raport cu concurenţii voştri. „Dacă văd două oferte cu mobilă, o aleg pe cea care îmi dăceva în plus, pe cea care mă motivează să o cumpăr“, este logica oricărui potenţial client. Deci, pentru ca landing page-ul vostru să convertească, trebuie neapărat să oferiţi reduceri sau ceva gratuit.

 

bec-idee-marcaj-griPentru promoţii trebuie utilizat produsul „locomotivă“, adică cel care se vinde mai bine, nu cel care nu aduce vânzări

Cum trebuie să arate o acţiune promoţională pentru ca să vândă cu adevărat? Formula ideală se ascunde în 3 litere – ODC.

 

  1. Offer sau Oferta. O propunere clar formulată, actuală, creativă, atractivă şi imposibil de refuzat. Deşi multe dintre ele par roase de vreme, la prima vedere, câteva lucrează până în ziua de astăzi:

2+1 (cumpăr două perechi de pantofi şi pe-a treia o iau gratis)

2 la preţ de unul (în loc de o cămaşă, cumpăr două la acelaşi preţ)

gratuit saucadou (motivează oricând, fără prea multe explicaţii :D).

 

bec-idee-marcaj-gri Luaţi aminte!

Reducerea mai mică de 20% nu mai funcţionează, ori daţi mai mult, ori gratuit, ori deloc.

 

  1. Deadline sau Perioada limită. Orice promoţie trebuie să aibă un termen limită, atât ca timp (au mai rămas 3 zile!), cât şi ca stoc de marfă (au mai rămas 3 bucăţi!). Nicio acţiune nu va fi tentantă dacă va dura mai mult de 14 zile. („Până la toamnă...mai aşteaptă...“)
  2. Call to Action. Orice invitaţie trebuie să conţină un „push“ precumCumpără!,Participă!,Vino!,Ia-ţi călătoria de vis! etc. Acţiunea trebuie definită exact, ea trebuie să ademenească clientul să facă acel pas.

bec-idee-marcaj-gri Un Call to Action potrivit unui flayer ar putea suna în felul următor: arătaţi flayer-ul consultantului şi primiţi 25% reducere.

Greşeli tipice în acţiunile promoţionale. Cum ucideţi orice promoţie:

n1 Lipsa ofertei. Nu este indicat ce să cumperi, unde să cumperi şi de ce să cumperi. Oamenii nu înţelegce le oferi, de fapt.

n2Ofertă slabă (3%, 5%) - o motivaţie neatractivă, recunoaşteţi. Prea mult stres pentru prea puţine beneficii.

n3Oferta nu conţine Call to Action care să indice scurt şi clar ce trebuie să facă clientul.

n4Oferta nu conţine deadline. Nici un compărător nu vada click astăzi dacă o poate face şi peste doi ani. Doar propunerile fierbinţi se vând ca pâinea cea caldă.

n5Nu se măsoară eficienţa acţiunilor promoţionale. Trebuie să ştiţi câţi bani v-a adus în buget fiecare acţiune promoţională desfăşurată. Astfel veţi şti pe viitor ce merge şi ce nu.

 

Atrageţi atenţia la acţiunile promoţionale şi ofertele existente deja pe piaţă. Analizaţi-le, depistaţi punctele forte, dar şi scăpările, luaţi aminte şi implementaţi cele mai bune practici. Reinventaţi-vă zi de zi şi fiţi sigur că rezultatele nu se vor lăsa aşteptate.

Cu respect,

echipa Angry Business