Top 3 greșeli ale antreprenorilor începători

...

Orice startup are două opțiuni – să fie un succes sau să fie un eșec. Istoria fiecărei afaceri eșuate este dovada deciziilor incorecte luate de fondator, odată ajuns în fața unor circumstanțe standard, obișnuite în lumea antreprenoriatului.

Lansarea propriei afaceri este un proces plin de acțiuni, decizii și provocări, iar entuziasmul de a începe o afacere doar a ta, care va avea impact asupra vieților celor din jur, este incomparabil. Totul ar fi bine și frumos, dacă nu ar fi un „dar”.

Acest „dar” se referă la acele zeci, dacă nu chiar sute, de lucruri care pot merge altfel decât ai planificat, altfel decât era preconizat în business planul tău și altfel decât a mers în acele studii de caz care te-au inspirat să pășești pe această cale.

Mai știi acel proverb precum că „Deșteptul învață din greșelile altora”? Noi am făcut un Top 3 al celor mai frecvente greșeli făcute de antreprenori, care reușesc să pună punct unei afaceri proaspăt lansate. Citește-le, asimilează-le și nu le comite:

Greșeala nr. 1 – Antreprenorii nu fac un studiu detaliat al pieții

Ai o idee de afacere absolut genială și abia aștepți să o faci reală. Acest entuziasm al viitorilor antreprenori este una dintre cele mai pozitive emoții din lume, dar, totodată, îi face pe aceștia să sară peste etape importante în lansarea unei afaceri. Înainte de a trece nemijlocit la business, răspunde la următoarele întrebări:

  1. Ai făcut un studiu al pieții?
  2. Are societatea nevoie de produsul tău?
  3. Ce probleme ale potențialilor tăi clienți rezolvă viitorul tău produs?
  4. Cine sunt clienții tăi potențiali?
  5. Cum vei găsi oamenii care vor vrea să dea bani pentru ceea ce ai tu de oferit?
  6. Cum îi vei face să aleagă produsul tău și nu pe cel al concurenților?

Incapacitatea de a înțelege dacă și cât de mult are nevoie piața de produsul tău și cine sunt viitorii clienți sunt printre cele mai dese greșeli ce duc la eșecul unui startup.

 

Greșeala nr. 2 – Antreprenorii refuză să delege sarcinile proprii

Un om de afaceri de succes este unul care își cunoaște atât punctele forte, cât și pe cele slabe. Este absolut normal să vrei să faci tu totul pentru afacerea ta, dar este important să înțelegi că probabil nu ești pregătit sută la sută în toate aspectele ce țin de lansarea și administrarea unui business.

Antreprenorii care nu realizează acest lucru și nu deleagă - nu sunt antreprenori pentru mult timp. Pentru că eșuează. Pentru că nu au resursele necesare de a o face desinestătător bine.

Dacă vrei să ai succes, angajează oameni care sunt mai bine pregătiți decât tine în careva domenii adiacente activității tale principale și încredințează-le anumite sarcini. Lucrul în echipă va fi doar în folosul business-ului și al tău. Vei fi înconjurat de oameni de la care vei avea ce învăța și nu te vei consuma atât de mult.

Evident, trebuie să cunoști câte ceva din fiecare aspect al afacerii tale, dar nu poți să le faci pe toate.

 

Greșeala nr. 3 – Antreprenorii stabilesc scopuri pe termen scurt și nu gândesc pe termen lung

Ai auzit de miopie, acea afecțiune a ochilor care te face să nu vezi departe? Aparent, avem de-a face aici cu un fel de miopie în afaceri, pentru că mulți antreprenori la început de cale gândesc doar pe termen scurt – cum să câștige mâine un pic mai bine decât azi, cum să supravețuiască aceastei săptămâni cu puține vânzări sau cum să nu falimenteze în câteva zile.

Scopurile se stabilesc doar pe termen scurt și nu se lucrează deloc la o strategie pe termen lung. Sugestia noastră ar fi să te uiți un pic mai departe în viitor și să te gândești la cum poți contribui la succesul afacerii tale de peste un an, cinci ani sau și mai mult chiar de azi. Desigur, venitul mai bun de mâine este la fel de important, dar atunci când ai o imagine de ansamblu care include scopuri pe termen scurt și lung, succesul este mult mai ușor de atins.

Să fii om de afaceri nu este ușor. Ai nevoie de pasiune, dăruire, perseverență și multă răbdare. Nu te aștepta la rezultate din prima zi, dar nici nu te da bătut de la primul mic insucces.

Dar, ca să ai cât mai puține șanse de insucces, vino la trainingul de o zi – Angry Business StartUp – unde vom vorbi exact despre ce vor să știe toți cei care se văd oameni de afaceri, dar nu știu cum să înceapă. StartUp-ul va avea loc pe 9 iunie, de dimineața până seara și îți va răspunde la cele mai importante întrebări despre business care te macină de atâta timp și te țin pe loc.

Apropo, azi - 30 aprilie, este ultima zi de preț promoțional pentru participarea la StartUp. Mai mic decât azi nu va mai fi, deci click pe link - start.angrybusiness.md - și rezervă locul tău!