Top 10 greșeli pe care le fac antreprenorii atunci când cumpără o afacere deja lansată – Partea a II-a

...

În articolul precedent, am vorbit despre riscul eșuării la afacerile cumpărate „de-a gata”, care este la fel de mare ca și în cazul startup-urilor. Totuși, acest risc poate fi diminuat considerabil dacă se iau măsuri de precauție și se evită anumite greșeli comise de majoritatea antreprenorilor care cumpără o afacere.

Primele 5 greșeli pot fi găsite aici, iar mai jos continuăm cu celelalte 5:

6. Antreprenorul nu înțelege complet noțiunea de drept de proprietate

Este important ca cumpărătorul să știe cine este proprietarul companiei. O afacere poate fi vândută doar de către persoana care o deține cu toate drepturile legale .

7. Antreprenorul nu verifică viabilitatea afacerii

Verificarea inficatorilor financiari nu se limitează doar la cercetarea actelor oferite de către vânzător. Cumpărătorul poate apela clienții, accesa site-ul, veni fața locului direct și verifica dacă există oameni acolo.

Din alt punct de vedere, aspectul financiar nu este important pentru toți cumpărătorii: de exemplu, dacă un dentist experimentat cu echipa și baza sa de clienți cumpără o stomatologie, are nevoie doar de un loc, o licență și echipament.

Exemplu: Întreprinzătorul a găsit o pizzerie și a negociat direct cu proprietarul. A decis să cumpere afacerea după ce a studiat rapoartele financiare neoficiale (notițe în caiete, Excel). După cumpărare, s-a dovedit că nici numărul de telefon indicat pe site nu a funcționat timp de o lună în pizzeria. Nu a existat nici o activitate pe site, nu a existat nici un marketing, clienți sau careva profituri.

8. Antreprenorul plătește prea mult

De obicei, vânzătorul va cere un preț peste costul real al afacerii. În această situație, nu trebuie să negociezi, ci obiectiv, să explici de ce consideri prețul cerut prea mare.

De exemplu, ți se oferă să cumperi o companie cu 10 mii dolari. Funcționarea afacerii depinde un utilajele disponibile. Ai invitat un specialist pentru un control tehnic, iar acesta a declarat că echipamentul respectiv trebuie schimbat în mai puțin de 1 an. Această înlocuire costă 2.000 de dolari. În consecință, costul afacerii la cumpărare va fi mai mic - $ 8,000.

Un alt mod de a forța un client să plătească un preț umflat este să spună că există un alt client care este dispus să cumpere o afacere la un preț mai mare. De obicei, această minciună este ușor de dezvăluit: doar căută aceeași ofertă pe diferite site-uri și vezi prețul.

9. Antreprenorul nu verifică protecția proprietății intelectuale

La 2 săptămâni de la achiziționarea unui proiect legat de Internet marketing, noii proprietari au descoperit copii ale acestui proiect lansate pe rețelele sociale și promovate prin aceleași comunități, lideri de opinie, clienți, folosind aceleași tehnici, dar oferind condiții puțin mai bune.

Dacă cumperi o afacere care are active rezultate din munca intelectuală, cum ar fi o idee super-orginală, o marcă care aduce un plus de valoare considerabil produsului / serviciului, o invenție, etc, verifică că dreptul de autor asupra acestor intangibile este specificat într-un titlu legal, care îți va proteja afacerea de posibile tentative de plagiere.

10. Antreprenorul nu ia în considerare factorul uman

Există genuri de activitate, succesul cărora este strâns legat de echipa afacerii. Anumite contracte de muncă implică obligația angajaților de a nu demisiona din cadrul proiectului pentru o anumită perioadă după preluarea companiei de către noul proprietar.

Totuși, de îndată ce termenul fixat în contract expiră, echipa se poate dispersa. De multe ori odată cu plecarea echipei, produsul se pierde și / sau serviciul nu mai funcționează. Prin urmare, este important să înțelegi modul în care oamenii din intern vor acționa în cazul vânzării companiei.

Exemplu: În St. Petersburg, cumpărătorul a achiziționat un salon de coafură fără să stabilească vreo conexiune cu personalul. După semnarea înțelegerii, a venit la salon și a informat personalul că acum el este șeful.

S-a dovedit că maestrul de conducere planifica de 2 luni deja să plece și să-și deschidă propriul salon. Schimbarea dreptului de proprietate a acționat ca un catalizator pentru acest proces. Fiecare afacere are un angajat important sau un manager după care vor merge clienții. Iar, dacă acesta este și un lider informal, așa cum a fost în cazul salonului, atunci și personalul va pleca după el.

Fii prudent întotdeauna, chiar dacă toți te asigură că cumperi o afacere care nu are cum să dea greș. Iar, ca să înțelegi deplin sensul cuvântului „prudent”, vino la StartUp Angry Business din 2 februarie! În orele pe care le vei petrece alături de trainerii Angry Business și alți mulți antreprenori, vei înțelege exact ce ai de făcut pentru ca afacerea ta să nu dea greș.

Înregistrează-te aici: http://start.angrybusiness.md/ și pășește cu dreptul în business!