Social Media Marketing sau unde sunt clienții tăi

...

Social media marketing – indispensabil afacerii tale. Cum ne promovăm compania pe reţelele de socializare

Reţelele de socializare au intrat în vieţile noastre cu o viteză fulminantă, devenind în timp record un fenomen ireversibil. Potrivit unui raport al Digital Insights pentru anul 2013, 4,2 miliarde de oameni folosesc telefoanele mobile ca să acceseze site-urile de social media, iar 74% dintre actorii de pe piaţă la nivel mondial cred că Facebook îi ajută să aibă o strategie de conducere mai bună. Raportul mai relevă că 28% dintre retweet-urile de pe Twitter sunt un efect al cererii de retweet, 40% dintre companii folosesc Google+, 42% îşi actualizează periodic profilul de LinkedIn, 8 000 de utilizatori dau „like” unei fotografii pe Instagram în fiecare secundă şi 80% dintre pin-urile de pe Pinterest sunt, de fapt, re-pin-uri.

Se pare că tot mai multe companii din lume investesc în blogging şi social media, înţelegând că acest instrument aduce vizibilitate şi tot mai mulţi clienţi. Datorită feed-back-ului imediat, o companie îşi poate îmbunătăţi relaţia cu clienţii şi calitatea serviciilor în funcţie de cerere, poate creşte înzecit traficul pe site şi poate deveni cunoscută întregii planete.

Odată ce decidem să fim prezenţi în mediul online, trebuie să ştim foarte bine ce oportunităţi oferă socializarea şi cum o gestionăm astfel încât să genereze venit sau recunoaştere.

 

Cum utilizăm avantajele fiecărei reţele de socializare

 

Printre multitudinea reţelelor de socializare care există astăzi, cele mai răspândite platforme în spaţiul nostru, dar şi cele mai utile instrumente pentru mediul de afaceri sunt Facebook, Odnoklassniki, Instagram, VKontakte, Twitter, Pinterest, Foursquare.  

Facebook-iconCea mai numeroasă, platforma de socializare Facebook a depăşit de curând un miliard de utilizatori, iar circa 23% dintre ei îşi verifică pagina de cel puţin cinci ori pe zi. Mai mult, reţeaua lui Zuckerberg oferă circa 10 milioane de aplicaţii şi o multitudine de oportunităţi pentru a creiona imaginea businessului nostru pe Internet. Fără îndoială, Facebook poate fi numit o „platformă veşnică” – ceea ce oferi utilizatorilor, asta te va reprezenta pentru mult timp înainte.

 

Câteva sfaturi pentru o pagină de Facebook ca să aducă like-uri şi clienţi:

n1Pentru a vă promova businessul, pagina personală nu joacă un rol cheie, decât doar în posibilitatea de a crea o pagină specială, dedicată companiei dumneavoastră. Denumirea paginii trebuie să fie concretă, să invoce exact ceea cu ce vă ocupaţi, ce produs vinde ori serviciul pe care îl prestează compania.

bec-idee-marcaj-yellow

Atenţie! Denumirea paginii poate fi schimbată doar o dată la 6 luni, de aceea “de şapte ori măsoară şi odată taie” când o alegeţi.

n2Scopul paginii de Facebook este să adune like-uri, adică vizualizări. O facem invitându-ne rudele, prietenii, colegii şi partenerii să „dea like” paginii noastre, cu sugestia să-şi invite şi ei cunoscuţii să facă acelaşi lucru.

n3Pentru ca pagina să fie atractivă, să placă, e nevoie de conţinut bogat, variat, dar (foarte important!), la subiect. Putem plasa pe pagina noastră citate şi imagini motivaţionale, sfaturi, fotografii care ne reprezintă activitatea, articole informative, atât proprii cât şi preluate de pe site-uri specializate, testimoniale ale clienţilor. Toate trebuie să fie relaţionate cu nişa noastră. Cele mai atractive sunt postările ce conţin video: informative, publicitare sau de tipul “how to do...”. Filmuleţele nu trebuie să depăşească lungimea de 3 minute, pentru că devin plictisitoare.

pictograma-instrument-marcaj-titlu-principal2

Plasaţi conţinutul de 2 ori pe zi, pentru a fi continuu “în ochii” utilizatorilor. Orele optime sunt  9.00 – 10.00 dimineaţa şi 21.00 – 22.00 seara. Dar nu uitaţi: nu există adevăruri absolute, testaţi ca să găsiţi metoda cea mai potrivită businessului vostru.

n4Nu ignoraţi comentariile negative. Soluţia este feedbackul, nu butonul delete. Asta înseamnă că sunteţi activi şi vă pasă.

n5Ziua şi ora când postările trebuie să devină publice pot fi programate din timp – o opţiune comodă care vă scapă de griji pentru o săptămână înainte.

n6Pe lângă toate, Facebook oferă opţiunea publicităţii cu plată, dar şi „impulsionarea” postărilor, utilizând butonul boost.

 

od Deşi Odnoklassniki este perceput de mulţi ca o reţea mai puţin fancy, această platformă nu merită deloc a fi neglijată, pentru că există nişe care vor avea aici o cerere mult mai mare decât pe Facebook. Produsele care se vând bine pe Odnoklassniki sunt cele de masă, în special pentru vârsta de peste 40 de ani. Pe această rețea utilizatorii pot oferi cadouri în schimbul OK-urilor ce pot fi procurate prin intermediul cardului, telefonului mobil sau plăților electronice, pot fi create grupuri şi evenimente, adăugate poze, video-uri şi postate statusuri etc.

twitter-icon Twitter-ul este platforma pe care putem posta doar mesaje de maximum 140 de caractere (litere) cu sau fără link, ce pot fi văzute de circa 500 de milioane de utilizatori. Platforma stabileşte conexiunea cu celelalte reţele şi câştigă prin rapiditatea cu care ideile ajung să fie cunoscute în online.

instagram Spre deosebire de Twitter, Instagram-ul este platforma unde nu se fac postări text şi nici link-uri active, doar fotografii. Accentul se pune pe mesajul vizual, pe imagine, or, aici dictează regula Mai bine o dată să vezi, decât de 10 ori să auzi. Dacă, totuşi, cuvintele sunt importante, ele pot fi plasate direct pe imagine.

pinterest O altă platformă care generează idei prin imagine este Pinterest, unde utilizatorii pot crea, adăuga şi gestiona colecţii de poze ori imagini video, numite boards sau fotografii individuale denumite pins. Aici pot fi create grupuri cu membri ce împărtăşesc aceeaşi idee sau ţel. Totodată, Pinterest permite companiilor să-şi creeze pagini care să le promoveze online, un fel de „expoziţie vituală” a produselor (în acest sens, se bucură de succes afaceri ce ţin de modă, cosmetologie, design etc., mai ales că peste 60% din utilizatorii Pinterest sunt femei). Paginile business pot include oferte, preţuri, raitingurile filmelor sau ingredintele necesare pentru o reţetă delicioasă.  

bec-idee-marcaj-yellow

Lasă Pinterest să te inspire! Platforma e o adevărată comoară cu mii de imagini inspiraţionale, pe care le poţi distribui pe celelalte reţele de socializare.  

La scurt timp de la apariţia sa, lumea virtuală a devenit nu doar un spaţiu de împărtăşire a trăirilor personale, dar şi un mediu propice pentru a ne face businessul cunoscut, promovat şi apreciat.  Pe lângă branding şi vânzări, rețelele sociale sunt utilizate și pentru recrutare, networking, analiză competitivă și cercetare. Date statistice şi cifre curioase, infografice, poze originale, întrebări şi comentarii, toate ne garantează, în timp, o afacere de succes. Efectul lor nu este singular, ci cumulativ. De aceea, exploataţile pe toate în cel mai bun mod posibil, mulţumiţi-vă fanii şi creaţi o comunitate cu care să vă mândriţi.

 

 

instagram Facebook-icon