Sistemul 3 touch sau cum generăm leaduri pentru afacerea noastră

...


 

Business-ul este o instanță poligamă și trebuie privit ca atare. Business-urile setate corect generează flux continuu de potențiali clienți și au o problemă cu monogamia, nu o acceptă.¶


Problema unui singur client profitabil, unui singur furnizor sau unui singur angajat mărește instant semnificația rezultatelor produse de aceștia. Manipularea cu cifra unu este una dintre cele mai nefaste pentru business.

 

Cum să evitați bocetele după ce ați pierdut singurul client profitabil, citiți în continuare:

Analizând în cadrul sesiunilor de discuții AngryBusiness această problemă am ajuns să creăm o întreagă concepție bazată pe modelul massleadgenerare sau concentrarea capacității unui business de a genera constant și eficient leaduri, clienți potențiali.


Din start acceptăm că vor fi mulți dintre cei care vor spune ceva de genul:

 


Unu. Nu, nu este așa. Businessul vostru nu este altfel și business-ul oricui nu este altfel.


Ce se află la baza concepției de massleadgenerare? și drept consecință crează un flux mare de leaduri și un lucru intensiv cu clienții potențiali.


Focusare și Decupare


"Focusare" înseamnă să faceți același lucru/proces/acțiune timp îndelungat pentru ca să reușiți să extrageți rezultate, iar "decupare" înseamnă să dezmembrați procesul pe etape si sa lucrați cu fiecare etapă consecvent, fără a le arde sau a le sări.


Aceste principii le-am transpus în concepția de leadgenerare sau 3 touch cum am botezat-o la AB.


În loc să lucrați cu o mulțime de canale de promovare disecat și haotic, împărțiți lucrul în cîteva etape și executați-le constant.


Setăm sistemul care să genereze leaduri.


1. Identificăm platformele unde se acumulează clienții noștri potențiali. Platformele pot fi atât online (999.md, facebook, etc) cît și offline (piața, bilborduri, mașini, magazine etc). Scriem lista acestor platforme, nu mai puțin de 150 platforme, aceasta pentru ca să ajungeți la o audiență care se măsoară în mii, zeci de mii de oameni. Identificăm platformele prin răspuns la întrebarea: De unde vin leadurile?


2. Elaborarea sateliților sau altfel spus a elementelor pe care le vom trimite pe platforme pentru a ne aduce leadurile către convertoare (site, landing page, meeting). Sateliții pentru platformele on-line sunt banerele, articolele pe platforme gen unimedia.md, newslettere, pentru offline sunt oferta comercială, marketing kit, consultantul vânzări etc.
Identificăm sateliții și mesajul prin răspuns la întrebarea: De ce ne vin leadurile?


3. Amplasarea sateliților pe platforme.


4. Analiza continuă a % de conversiune și a eficienței platformei utilizate, suplinirea listei de platforme sau eliminarea platformelor care nu dau rezultat. Categoria platformelor care nu dau rezultat o apreciăm în baza raportului bani investiți/profit obținut, atâta timp cât o platformă nu vă generează suficiente leaduri care să răscumpere resursele investite, ea nu este eficientă.

 


Pentru a transforma cea mai importantă acțiune din business (atragerea clienților potențiali) într-un proces continuu este nevoie să elaborați un tabel generic cu denumirea PLATFORME.

 

PLATFORME. Tabel comparativ.


1.Nume/Denumire platformă.
Pentru unele nișe se pretează adrese exacte, spre exemplu pentru business-ul vending machines, pentru nișele din online denumirea platformei coincide cu denumirea site-ului.


2. Link către platformă, dacă aceasta este on-line, poză, adresă dacă este offline.

 

3. Acoperire platformă. Indicatorul de mărime a platformei care poate fi calculat pentru online în termeni de câți vizitatori zilnici are un portal, pentru offline mediu - acoperirea. Desigur, dacă nu dețineți datele exacte despre acoperirea platformei, elabora-ți o terminologie proprie, mare, medie și mică.


4. Timp de testare. Acest parametru se cuantifică în zile de la expediția satelitului (de ex ați plasat banner pe una dintre platforme on-line) până la primele rezultate. Rezultatele sunt leadurile care au intrat în pâlnia vânzării, fie prin apeluri, fie prin accesare site, fie prin primire fluturaș publicitar. Unele platforme vă vor genera rezultate foarte repede, spre exemplu platforma 999.md, alte platforme, spre exemplu TV, radio, vor genera rezultate mai greu. Esențial trebuie să înțelegeți cât de repede puteți testa și concluziona asupra eficienței platformei utilizate.


5. Costul minim. Acest indicator ne vorbește despre investiția minimă pe care trebuie să o facem până a obține rezultate, Spre exemplu dacă planificăm să expediem pe platforma unimedia un articol, costul acestuia este de x euro, alte platforme pot fi gratuite (spre exemplu parteneriatele încrucișate). Notați cât mai exact costul pe care trebuie sa vi-l asumați pentru testarea platformei în dependență de satelit (pe unimedia puteți expedia atât banner, cât și news, costul este diferit)


6. Statutul plasării. Utilizați termeni generici nu foarte variați și nici nu complicați care să identifice în ce raport sunteți cu platforma respectivă:

 

- Plasat (cu link sau poză)
- În așteptare
- Refuz.

 

7. Satelit.
În această coloană notați toate tipurile de sateliți care pot fi amplasați pe o singură platformă.


8. Formatul satelitului.
Pentru unele platforme veți avea specificări cu referință la formatul plasării, va fi banner pătrat sau dreptunghiular, orizontal sau vertical, câte caractere trebuie să fie într-un articol, cât de mare descriptorul etc,


9. Date de contact a persoanei responsabile atât pentru formatul și redactare satelitului, cât și pentru plasarea acestuia pe platformă.


10. Comentarii.


Astfel, completând acest tabel generați un material extins pentru lucru și analiză. Focusați-vă asupra completării tabelului cu date exacte și relevante, nu vă defocusați asupra altor funcțiuni în această etapă.

 

Analiza tabelului


După ce veți începe să munciți asupra elaborării sateliților și amplasării pe platforme, supliniți tabelul cu alte coloane în care veți indica exact ce resurse ați consumat pentru plasare, câte leaduri a generat platforma, care este % de conversiune per fiecare platformă în parte.
Unele platforme le veți exclude de pe lanțul valoric al leadgenerării, cu cât mai repede veți ajunge să înțelegeți unde vă este publicul potențial și prin care platforme ajungeți la el cu atât mai eficienți veți fi..

 

Pentru concluzie, revin asupra importanței focusării și decupării. Focusați-vă asupra unui singur proces, acela de generare leaduri, decupați acest proces în pași exacți și rămâneți consecvenți în aceste acțiuni, pentru că ele produc rezultat pentru business-ul vostru.

 

Alina Andriuță, partener Angry Business