Publicitate din mană în mană sau cum să prindem trecătorii cu fluturași

...

Există o opinie conform căreia promo echipele de distribuire fluturași publicatari nu sunt platforme și sateliți destul de buni și nu reușesc să dea un rezultat de conversiune bun (cei care au primit fluturaș raportat la cei care au cumpărat).


În acest articol vom vedea cum un proces tehnologic de administrare a promo echipelor poate să ne dea un flux impunător de clienți.


Pentru un rezultat calitativ în astfel de acțiuni cu astfel de platforme approuch-ul este unul tehnologic, adică sistem format din 5 elemente principale, care luate împreună definesc succesul și rezultatul acțiunii promoționale:

 

 

 

 

1. Persoana care distribuie fluturașul.
2. Locația unde exact sunt distribuite fluturașele.
3. Ce scenariu de vînzări utilizează promouterul.
4. Fluturașul publicitar care este distribuit.
5. Identificatoarele pentru a calcula % de conversiune


 

Persoana care distribuie fluturașul.


Nu în zădar acesta este primul punct din tehnologie, pentru că oricît de bună nu ar fi locația, oricît de impresionantă oferta, dacă de la persoana care distribuie fluturașele adie a bere nimeni nu va lua flaerul.


Aspectul exterior are o importanță decisivă, de aceea este bine să poarte uniforme corporative, și să poată fi distinși din masa de oameni care trec, pentru că dacă vor fi îmbrăcați ordinar au puține șanse să trezescă încrederea oamenilor.
Al doilea aspect cu referință la persoana care distribuie flaerele este Însăși persoana, cine este? femeie sau bărbat, ce vîrstă are și la ce grup social aparține. Vă asigur că nu veți lua fluturași de la domnițe strident machiate sau cu tatuaje pe obraji și cercei în nas, de ce? Pentru că nu inspiră încredere.


Al treilea aspect este pregătirea persoanei care face această muncă, persoana trebuie să fie maxim deschisă și, mai ales, să nu se teamă de oameni, să nu îi fie rușine de ce face și să o facă cu pasiune și zîmbet.


Încă un detalii aici, foarte multe promoții cu fluturași eșuează pentru că același promouter distribuie cîte 2-3 fluturași diferiți de la diferite companii. Cînd alegeți să testați această platformă de promovare, selectați un promouter care va distribui numai fluturașul companii voastre pentru că va acorda maxim atenție la detaliile de scenariu de vînzări, locație, și pentru că veți proteja clientul să se trezească cu un ghemotoc de hîrtie în mînă.

 

 

Locația unde exact sunt distribuite fluturașele.


Nu distribuiți fluturași la întîmplare, ci în zone alese în funcție de natura produsului/serviciului promovat. Dacă ați făcut o ofertă pentru a atrage trafic în magazin distribuiți la intrare în magazin. Dacă vindeți produse de slăbit, faceți turul sălilor de fitness din oraș.

 

Ca regulă generală, persoana care distribuie nu trebuie să forțeze niciodată pe nimeni sa ia fluturașu! Să nu stea în calea trecătorilor, să nu se posteze în locuri de trecere înguste unde să pară un fel de vameș.
Prouterul cu fluturași trebuie să stea unde este intersecția fluxului mare de potențiali cumpărători: opriri centrale, intersecții de drumuri, expoziții.

 


Ce scenariu de vînzări utilizează promouterul.


Scenariul de vînzări sunt cele cîteva fraze sau cuvinte pe care promouterul trebuie să le spună trecătorilor, acesta ar trebui să conțină motivul de ce persoana va lua fluturașul.


"Calendar" sau "Ofertă la pantofi" sau "Reducere la pizza"... Aşa va face omul mai curios şi aşa va atrage clienți. Dacă stă cu flaerul întins, stă degeaba.

 

 

 

 

- Lichidare de stoc

- Reducere de 50% la cosmetică

- Colecție nouă.


Deasemenea, instruiți promouterul să Zîmbească, pentru că e vital să zîmbească chiar dacă oamenii nu-i zîmbesc. Oamenii nu trebuie să înțeleagă că el nu are chef :) Facți o retrospectivă a promouterilorl văzuți prin oraș: Cîți din ei zîmbeau?

 


Fluturașul publicitar care este distribuit


Satelitul din mîna promouterului este flaerul sau cuponul. O mare eroare este să distribuiți flaere care conțin text de genul : *Noi ne-am deschis*, *Avem cele mai bune prețuri* sau alte fraze banale. Aceste mesaje nu vă vor da un rezultat bun. Flaerul trebuie să conțină o VALOARE, persoana trebuie să aibă un motiv pentru a nu-l arunca la cea mai apropiată urnă de gunoi.


Cel mai bine este să conțină un cupon valoric sau să asigure un cadou. Elementele de bază ale un flaer care produce o conversie bună:


1. Descriptor: exact ce vindem sau ce propunem, ar trebui să fie poziționat sus pe partea din față a flaerului.
"Aveți gîndaci în casă? Vă scăpăm definitiv de ei în două ore!" "Sunați ACUM și obțineți o reducere de 50%"

 

2. KO sau Killing Offer, ofertă care crează motivația de a cumpăra Acum.
Pentru ca oferta să fie cu rezultat trebuie să aibă un timp limită de acțiune, de exmplu Ofertă Valabilă 3 zile și să presupună un beneficiu substanțial, de exemplu reducere de 50%, cadou la o anumită sumă de cumpărătură, vaucer valoric etc.
Astfel, fie că avem Cadou, fie că avem reducere sau lichidare de stoc, toate încadrate într-un timp limitat de acțiune a ofertei pentru a crea motivația de a beneficia de ofertă acum.

 

3. CTA sau Call to Action
Descrieți clar ce trebuie să facă persoana cu flaerul, unde să vină, ce trebuie să prezinte pentru a benefici de cadou, reducere sau ofertă.
Folosiți un stimulent-verb de acțiune: Comandă acum, sunați, aplicați, înregistrați-vă, intrați etc.

 

 

Identificatoarele pentru a calcula % de conversiune

 

 


- Identificator este elementul de pe fluturaș care ne spune care promouter a dat flaerul și în ce loc anume.
- Identificatoare pot fi diferite: fie printăm flaere de diferite culori care corespund anumitor regiuni de distribuire și anumitor promouteri. Fie facem identificatoare numerotate cu cifre, unde prima cifră va identifica promouterul care distribuie, iar a doua locația unde a fost distribuit.


Astfel, veți cunoaște exact care a fost rentabilitatea acțiunii prin promo echipe și veți deține o statistică a vînzărilor generate de aceste acțiuni.

 

Alina Andriuță

Partener Angry Business