Partenerul în afaceri – cum îl alegi ca să nu regreți mai târziu

...

Cine este un partener de business mai bun – un prieten/membru de familie în care ai încredere sau o persoană străină, de care nu te leagă nimic, dar are un CV impresionant?

Istorii de succes și istorii de groază vin din ambele tipuri de parteneriat. Exact ca în cazul unei căsătorii, rata de sucess este de 50%. Totuși, în pofida istoriilor de succes despre parteneriate create între prieteni sau rude, statistica arată că sunt și mai multe istorii de eșec despre acest format de parteneriat.

Există un șir de aspecte demne de luat în considerare înainte de a iniția un parteneriat, iar în continuare ne vom axa pe cele mai importante dintre ele:

  1. Am nevoie de partener?

Orice antreprenor își dă această întrebare cel puțin o dată în viață. Multe startup-uri încep cu un singur fondator, iar pe parcursul dezvoltării – atrag și alți jucători. Întrebările care urmează în consecutivitate logică imediat după apariția partenerului/partenerilor sunt:

  • Cine și cum contribuie la dezvoltarea afacerii?
  • Cine are ultimul cuvânt în chestiunile asupra cărora există disonanțe?
  • Avem un scop măreț comun sau privim în direcții diferite?

Este important să discuți fiecare dintre aceste întrebări și oricare altele atunci când formezi un parteneriat. Altfel, frustrările care apar pe parcurs pot îneca o afacere și o relație personală construită frumos de-a lungul lucrului împreună.

  1. Pe cine aleg drept partener?

Deși primul răspuns care vine în gând este, de regulă, un prieten sau o rudă, realitatea este alta. Alege drept partener pe cineva care poate face ALTCEVA decât ceea ce faci tu. Doi experți într-un singur domeniu lucrând ca parteneri nu este cel mai productiv scenariu.

În schimb, doi experți în domenii diferite, expertiza cărora se combină armonios spre binele business-ului comun, fac o echipă bună, fără dubii. Astfel, vă va fi mai ușor să planificați, lucrați cot la cot, conduceți și dezvoltați afacerea voastră.

  1. Alege un partener care nu are prea mult „bagaj personal”

Dacă partenerul tău se confruntă cu multe provocări în viața personală sau alte proiecte, aceasta poate influiența implicarea sa în afacerea comună. Iar afacerea comună necesită energie, timp și concentrare. Un șir lung de crize personale fură din atenția partenerului și creează lacune în dezvoltarea companiei.

  1. Partenerul trebuie să ofere resurse și plus de valoare business-ului comun

Când scriem resurse, nu ne referim exclusiv la cele financiare, deși și acestea sunt importante. Există, totuși, moduri de a contribui la dezvoltarea unei afaceri nu mai puțin valoroase.

Un partener cu o rețea de oameni pe care îi cunoaște și care reprezintă interes strategic pentru creșterea companiei sau unul cu o reputație extraordinar de bună poate crește semnificativ șansele de a atinge succesul pe termen lung.

  1. Alege un partener care este stabil din punct de vedere financiar

Faptul că partenerul contribuie sau nu cu bani la afacere devine puțin important dacă acesta este prins în crize financiare în alte domenii ale vieții. Instabilitatea financiară tradusă în datorii, lipsuri și necesități ce nu pot fi acoperite pot afecta direct afacerea voastră.

Desigur, există și cazul fericit când partenerul știe să te protejeze pe tine și business-ul comun de aceste crize financiare – dar, nu vei afla dacă ești sau nu în acest caz fericit decât atunci când te vei confrunta cu situația față în față.

                                                                                                

Tu ai dat naștere afacerii tale și acum ea depinde direct de grija ta pentru a crește frumos. Ai nevoie de un tată pentru creația ta, un partener care va aborda business-ul vostru cu același entuziasm, implicare și dedicare ca și tine. Altfel, adio dezvoltare comună și salut frustrărilor de tot felul!

Parteneriatul este o relație bilateral benefică, stabilită pe termen lung. Veți petrece mult timp împreună planificând și acționând în scopuri comune. Alege partenerul cu înțelepciune și nu cu emoții.

Ai deja un partener? Sau poate cauți unul? Vino la Cursul de Coaching care începe pe 12 iunie, singur sau cu partenerul, și învață să stăpânești instrumente și informații care vor dezvolta afacerea ta așa cum știi că merită, dar nu știi cum să o faci.

Apropo, la Coaching avem un segment dedicat în totalitate parteneriatelor – cum, de ce și cu cine. Mulți „ochi” s-au deschis la acea lecție și multe parteneriate productive s-au format după. Vino și tu – înregistrează-te pe acest link - http://coaching.angrybusiness.md/.