Leadgenerare în B2B: care metode transformă lead-ul în client real?

...

Dacă business-ul vostru este concentrat pe domeniul B2B, atunci în mare parte provocarea cu care vă confruntați este permanenta generare de leaduri noi și calitative.¶


Metodele tradiționale de leadgenerare sau outbound marketing (forma tradițională de marketing, atunci cînd compania inițiază conversația cu clientul și lansează mesaje către audiență)

 

1. Echipa de vînzări (inhouse sau outsource)
2. Call centru. Scop și scenarii de vînzări
3. Telemarketing
4. Expoziții
5. Conferințe tematice
6. Parteneriate
7. Forumuri
8. TV
9. Radiou
10. Platforme outdoor (billboard-uri)
11. Promovare media, banere
12. Reclame printate
13. Relații cu publicul (PR)
14. Site-ul companiei.
15. Programe de sponsorizări

 

Da, metodele tradiționale în trecut erau destul de productive. Ele pot fi productive și astăzi dacă campaniile sunt setate corect și orientate către un public țintă, dar cu ce preț?

 


Și așa cum noi vorbim de business-ul real, adică de cel care nu întotdeauna deține resurse mari pentru promovare, este oportun să analizăm mai mult metodele inboundmarketing de leadgenerare b2b.

 

Care este diferența dintre outbound marketing și inboundmarketing?

Diferența este că Dacă strategia de inboundmarketing este construită corect clienții b2b singuri vor veni- și asta este o realitate.

Veți primi lead-uri de o calitate superioară care se află la doar un pas de a vă deveni clienți. Altfel spus, inboundmarketing-ul se concentrează pe Auditoriul țintă direcționat direct în pîlnia de vînzări. În locul mesajelor adresate unui public larg, adică nimănui, aveți posibilitatea să atrageți atenția unui auditoriu profund interesat de ceea ce doriți să-i propuneți.

 

În momentul în care citiți aceste rînduri o mulțime de prospecți vă caută, aceștia sunt clienții potențiali care își doresc informații despre produsul sau serviciul pe care îl prestați. Ce vor găsi acești clienți?
Dacă nu creați content valoros și nu direcționați clientul către acesta înseamnă că lasați lenos piața pentru concurență.

 

Care sunt metodele eficiente de inboundmarketing?

 

1. Comunicarea prin intermediul Blog-ului tematic.
2. E-mail marketing. Ciclu de atingeri prin content valoros și instruire.
3. Rețele sociale.
4. Online Video;
5. Facebook;
6. Google+;
7. Alte instrumente web 2.0
8. Instruire prin webnarii
9. SEM, promovare prin intermediul motoarelor de căutare
10. SEO, optimizarea pentru motoarele de căutare.
11. Rețele sociale
12. Landing page-uri dedicate.

 

Astfel, inboundmarketing-ul este un proces sistematic și consecvent de creare a contentului valoros (relaționat cu serviciul sau produsul companiei), de atragere a prospecților către acest content, inclusiv prin strategii de înștiințare și comunicare (SMM marketing, email-marketing etc), transformarea acestor prospecți în clienți reali care achiziționează serviciul sau produsul și analiza detaliată a campaniilor pentru ulterioara lor îmbunătățire.

 

 

Iată secretul Leadgeanerării b2b.
Vrei să afli mai mult?

Bun venit la coaching!

 

 

 

Alina Andriuță

co-partener AngryBusiness