KPI-uri eficiente sau cum să motivezi angajații să vândă mai mult

...

În condiții de concurență acerbă și o criză economică permanentă, eficiența este la mare întrebare. Eficiența resurselor, eficiența managerilor, eficiența muncii. Astăzi trebuie să muncești pentru fiecare ban.

Una dintre măsurile pentru creșterea productivității angajaților este sistemul de identificare a performanței bazat pe KPI, care este implementat peste tot în companiile profitabile. Mulți cred că un astfel de sistem este potrivit numai pentru „vânzători”, dar nu este adevărat.

Să vedem ce înseamnă și cu ce „se mănâncă” acest KPI în articolul de mai jos.

Conceptul de KPI

KPI este un sistem de stabilire a performanței pentru angajați, bazat pe o serie de indicatori cheie ai performanței.

Un sistem KPI implementat și utilizat corect îți permite să monitorizezi și să măsori eficiența nu numai a unui anumit angajat, ci și a întregului departament și chiar organizații. Adică nu este doar un sistem dedicat angajaților, ci și un instrument de evaluare a performanței unei companii – în sens mai larg.

Scopul este rezultatul dorit, pentru care trebuie de muncit.

Fără stabilirea scopurilor, este imposibilă utilizarea tehnicii KPI.

Cum se măsoară performanța

Este imposibil să dezvolți KPI fără o analiză aprofundată a unei zone specifice, a unei echipe, a mărimii afacerii și a condițiilor de muncă. Există mai mulți indicatori-cheie care lucrează împreună. Mai mult, fiecare indicator trebuie să aibă propria sa importanță specifică în formarea imaginii de ansamblu.

Important: fiecare criteriu are un indicator clar cantitativ și măsurabil scopurilor. Esența KPI este obiectivitatea. Aceasta nu este starea de spirit actuală a șefului, nu starea de bine generală a companiei, ci indicatorii de performanță specifici ai unui anumit angajat pentru care se calculează KPI-ul. Mai mult, acești indicatori trebuie calculați și anunțați înainte de începutul perioadei estimate.

Cum funcționează

Ideea principală este măsurarea succesului motivației monetare, fie că este o plată fixă ​​la atingerea obiectivului sau o dependență procentuală de depășirea normei.

Dezvoltarea metodelor de evaluare include pregătirea formulelor de calcul care vor ajuta la determinarea venitului final al unui angajat, folosind indicatori transparenți pentru perioada respectivă.

De exemplu:

Rezultat = (indicator real - bază) / (normă - bază) x 100%.

Această formulă se bazează pe dependența rezultatului obținut față de normă. Fiecare indicator este calculat. Apoi, trebuie să determini folosind gravitatea specifică, exprimată în procent, raportul mediu de productivitate al angajaților. Dacă rezultatul ajunge la 100% - norma este îndeplinită. Dacă depășește, sistemul de bonusuri începe să funcționeze.

Cine ar trebui să utilizeze KPI

Sistemul KPI este aplicabil oricărui departament și angajat ai companiei. Principalul lucru este să înțelegem ce criterii evaluează în mod obiectiv forța de muncă și rezultatul muncii într-o anumită poziție. Este important să aplici flexibilitatea.

De exemplu, dacă vorbim despre un contabil, este logic să luăm în considerare numărul documentelor realizate în program ca unul dintre indicatori. Pe de altă parte, prelucrarea unui document poate dura un minut, iar altul 20 de minute. Într-o lună, pot fi 40 de facturi pe angajat. În cealaltă - 80. Este necesar să vină cu un sistem de evaluare obiectivă.

Sistemul KPI funcționează excelent acolo, unde indicatorii cantitativi sunt importanți: în vânzări, în producție, în unele zone ale sectorului serviciilor.

Nu te teme să implementezi ceva prin încercare și eroare. Un KPI bine proiectat îți va răsplăti răbdarea și eforturile cu rezultate de invidiat în muncă și în profit.

Iar dacă dorești mai multă informație despre indicatorii de performanță ai echipei, motivarea și creșterea ei, te așteptăm la trainingul Construcția Departamentului de Vânzări din 28-29 martie. Vezi aici toate detaliile: http://vinzari.angrybusiness.md/!