De la cizmar la milionar sau cum un evreu sărac din Odessa a fondat un imperiu

...

Era un simplu producător de pantofi care economisea cu răbdare banii. Abia la vârsta de 50 de ani, după ce a acumulat suficiente fonduri, și-a început propria afacere. (Vezi? Niciodată nu e prea târziu!) Acum, produsele Timberland, în special legendarii pantofi galbeni, sunt cunoscuți în întreaga lume. Firma cu renume mondial a fost fondată de evreul din Odessa, Nathan Schwartz.

Urmând pașii părinților, tânărul Nathan a învățat arta cizmăritului. La 16 ani, a primit postul de ucenic într-un atelier mic. Acolo Schwartz a cusut pantofi și cu multă răbdare economisea banii câștigați.

Abia la 50 de ani, Nathan a reușit să economisească suficienți bani pentru a-și începe propria afacere. În 1952, a cumpărat jumătate din acțiunile unei companii necunoscute, Abington Shoe Company, din orașul cu același nume din Alabama.

În goană după cizmele de vis

După 3 ani, Nathan Schwartz a cumpărat compania în întregime. Afacerea companiei mergea bine, dar nu se remarca tare, căci confecționa pantofi tipici pentru timpurile celea. Acest lucru a durat mai mult de 10 ani, dar antreprenorul nu „stătea degeaba”.

Schwartz și fiii lui se gândeau zilnic cum să creeze pantofii perfecți. Visau să creeze pantofi impermeabili, dar tehnologiile tradiționale din perioada ceea nu le permiteau acest lucru. Au fost nevoiți să experimenteze și să inventeze modalități noi de a rezolva problema.

O schimbare radicală a fost atunci când fabrica Schwarz a inventat tehnologia de conectare fără sudură a unei tălpi de cauciuc cu o suprafață din piele folosind o presă specială. Aceasta făcea posibil să se meargă prin bălți, fără teamă că pantofii s-ar putea uda!

Afacerea companiei creștea, dar Nathan nu s-a oprit. El a continuat să se gândească cum să îmbunătățească produsele și să inventeze așa-numitele „cizme total impermeabile”.

„Aveam aproape 10 ani”, își amintește Jeffrey Schwartz, actualul proprietar al mărcii Timberland și nepotul lui Nathan. „Tatăl meu tot timpul dispărea în fabrică și mereu vorbea despre aceste cizme impermeabile Timberland”...

...Despre faptul că firele de bumbac nu se potrivesc și trebuie folosit nailon, cusăturile trebuie să fie elastice, dar durabile, prin urmare, e necesar să fie triple. Faptul că niturile, unde sunt inserate șireturile, ar trebui să fie din metal, dar nu din fier, ca să nu ruginească de la apă, etc.

Timberland. Galben.

Și iată, în sfârșit, a sosit acel moment istoric când tatăl a adus acasă prima pereche de pantofi Timberland. Apoi fratele meu a exclamat: „Nu voi purta niciodată așa ceva. Sunt galbeni”! Deoarece toți erau foarte ocupați cu rezolvarea problemelor urgente de producție, nimeni nu s-a gândit la culoare.

Dar, ulterior aceasta a devenit culoarea tradițională a brandului, cea mai reușită strategie de marketing și cartea de vizită a brandului. Și anume în această culoare sunt cizmele Timberland prezente la expoziția Muzeului de Design din Londra.

Pe pielea deschisă la culoare era mai ușor să se demonstreze avantajele produsului: orice murdărie este vizibilă, iar după spălare aceasta dispare în mod eficient și efectiv.

Faima pantofilor galbeni s-a răspândit rapid în întreaga lume, iar această culoare a devenit ferm asociată cu marca Timberland. În 1978, The Abington Shoe Company a fost redenumită Timberland Co, iar 10 ani mai târziu, compania și-a extins producția, începând să producă nu numai încălțăminte, ci și haine.

Dragoste pentru ceea ce faci. Implicare și profesionalism.

Astăzi Timberland - este o companie globală cu sediul în Boston (SUA). Sediul central al biroului european este la Londra, iar al Asiei - la Tokyo.

„Pentru mine, Timberland, este o afacere foarte personală, pentru că este o afacerea de familie. Tatăl meu putea lucra la orice echipament din fabrică. Chiar și atunci când avea timp liber, el ținea o bucată de piele în mâini, gândindu-se cum să-i facă calitatea mai bună. Prin urmare, putem spune cu siguranță că în afacerea noastră s-a investit mult suflet”, spune Jeffrey Schwartz.

Dar tu? Crezi că ai reuși?

Acest exemplu ne demonstrează că niciodată nu este prea târziu, dacă ai dorință și că timpul este doar un avantaj, pentru că ai când să studiezi și să analizezi foarte bine ce vrei să faci.

Dacă ai și tu o idee de afaceri pe care dorești să o studiezi mai profund, să înțelegi dacă are un viitor la noi în țară (crede-ne: ceea ce la prima vedere ar părea o idee perfecționistă are toate șansele să devină un succes) și ce instrumente să folosești pentru implementarea ei, vino la StartUp Angry Business. Aici, într-o singură zi de training vei afla tot ce trebuie să faci pentru a face bani din idea ta.

Înregistrează-te aici: http://start.angrybusiness.md/!