Cum să eviți greșelile pe care le fac peste 90% dintre manageri în alegerea personalului

...

Succesul în afaceri depinde nu doar de strategie, planificare și investiții. Rolul principal este jucat de o echipă de angajați bine selectată și de procese de afaceri corect stabilite. Visul fiecărui manager este de a crea un mecanism care să funcționeze ca un ceas elvețian și care să necesite o intervenție minimă. O echipă coerentă este o bază fiabilă pentru un astfel de mecanism.

În acest articol îți vom spune cum să creezi o echipă care să poată face față oricărei sarcini și cum să eviți greșelile pe care le fac mai mult de 90% dintre manageri, în alegerea personalului.

  1. Criteriile unei echipe eficiente

Atunci când recrutezi personal pentru un proiect planificat sau o afacere existentă, îți recomandăm să te bazezi pe următoarele principii verificate:

  • Membrii echipei trebuie să fie competenți să îndeplinească sarcinile atribuite.
  • Valori de bază comune.
  • Sinergie - poate fi ușor reprezentată ca o formulă „1 + 1 = 11”.

Principala precauție atunci când recrutezi personalul: NU angaja persoane care sunt, în mod evident, predispuși la formarea unei atmosfere nesănătoase în cadrul echipei.


Cine sunt acești oameni?

  • Geniile nerecunoscute și individualiștii, care încearcă să demonstreze altora că punctul lor de vedere este adevărat, nu știu cum să asculte pe ceilalți și nu îndeplinesc sarcini cu care nu sunt de acord.
  • Lenoșii, care sunt în imposibilitatea de a găsi puterea pentru auto-organizare, învățare, motivație.
  • Viclenii și agresorii. Chiar dacă sunt un guru în domeniul lor, ei ar putea să distrugă colectivul prin acțiunile lor.
  1. Atmosfera de echipă este un ingredient important în rețeta succesului

Cea mai bună atmosferă de lucru domnește în echipele unite de o misiune comună. Misiunea are o semnificație importantă pentru existența organizației și diferențierea ei față de celelalte. Și dacă ai o misiune creativă, inspirată și unificatoare, aceasta poate deveni baza pentru formarea unei echipe unite la locul de muncă și o atmosferă de birou favorabilă.

 

De asemenea, pentru succesul și coerența în activitatea echipei, este importantă stabilitatea personalului. Colectivitățile cu cifră mare de personal în continuă schimbare sunt instabile, imprevizibile, acționează adesea inconsecvent și perturbă sarcinile.

Echipa stabilă oferă un sentiment de sprijin și fiabilitate din partea colegilor și a conducerii. Într-un astfel de mediu, membrii echipei se simt încrezători, lucrează fără stres și, în cele din urmă, prezintă rezultate foarte bune.

  1. Cum să construiești o echipă eficientă folosind un sistem de motivare

Motivația este un alt instrument important pentru un manager bun. Când conduci oamenii, sarcina principală este să îi motivezi corect. Astfel, angajații nu numai că vor lucra eficient, ci și vor obține satisfacție față de sarcinile curente.

De exemplu Uber - serviciul de chemare a taxi-urilor. Compania nu doar economisește bugetul pentru salariul angajaților, ci și îi motivează să lucreze mai mult, mai repede și mai eficient. Care este secretul?

În urma unei analize psihologice, compania a creat un sistem unic de gamificare pentru angajați: bonusuri, mesaje motivante, setarea micro-sarcinilor zilnice, evaluări și flux neîntrerupt de comenzi.

Motivația prin gamificare este unul dintre instrumentele motivaționale foarte puternice.

Cum să utilizezi sistemul de gamificare și în alte nișe?

Algoritmul va fi similar:

1) Studiază psihotipurile de angajați și dezvoltă un sistem de stimulare corespunzător. Iată patru dintre aceste tipuri:

  • Carierist: scopul este de a câștiga bani, de a crește, de a fi stăpân pe situație;
  • Cercetător: scopul este de a studia mecanica muncii, oportunitățile ascunse și informațiile despre produsele noi;
  • Socialist: interes pentru construirea de relații și conexiuni;
  • Criminal: scopul este de a influența pe ceilalți, concurența și dorința de a „șterge nasul” celorlalți.

Dacă știi caracteristicile fiecărui angajat, este mai ușor să alegi instrumentul de motivare.

2) Introdu o valută corporativă și bonusurile pentru care angajatul o poate schimba.

3) Oferă tuturor dreptul de a alege bonusul valoros pentru sine.

Bonusurile pentru munca în echipă reprezintă un bun motivator pentru angajați.

Și ultimul detaliu - utilizarea unor instrumente cum ar fi team building-ul și abilitatea de a lucra într-un cadru informal. Aceste elemente influențează construirea unei echipe eficiente mult mai mult decât întâlnirile de lungă durată și discursurile de inspirație.

  1. Cum să construiești o echipă eficientă folosind resursele de conducere ale unui lider?

Indiferent de performanța impresionantă a echipei, rolul liderului în acest proces este incontestabilă, căci sarcinile atribuite directorului nu pot fi efectuate de altcineva.

Ce este inclus în conceptul de conducere competentă și eficientă:

  • Controlul regulat asupra activității subordonaților.
  • Predarea principiilor muncii independente și auto-controlului.
  • Setarea clară a obiectivelor.

 

  1. Dezvoltarea continuă a personalului

O echipă eficientă de angajați este un organism în continuă dezvoltare. Iar pentru dezvoltarea oricărui sistem sunt necesare condiții și oportunități favorabile. Pentru a crește nivelul angajaților tăi, îi poți influența prin:

  • stabilirea unor obiective complexe și progresive;
  • formare comună și dezvoltare profesională.

 

  1. Planificări clare și planuri de lucru pentru evitarea epuizării la locul de muncă

Crearea unei echipe eficiente și obținerea de rezultate mari este imposibilă fără o odihnă bună a membrilor săi. Nu permite angajaților să „se aprindă” și să creeze situații în care își pierd Eu-l și compensează toate celelalte domenii ale vieții cu profesia lor.

Stabilește corect timpul de lucru al angajaților și prioritățile. Acest lucru va permite echipei să-și îndeplinească toate sarcinile strategice la timp, fără burnout.

 

Orice lucru în echipă este un risc și o responsabilitate și chiar și într-o echipă ideală, greșelile sunt inevitabile. Însă cele mai înalte vârfuri sunt atinse tocmai de cei care sunt în măsură să riște, să acționeze și să schimbe rapid tactica motivării personalului, ținând cont de experiența greșelilor anterioare.

Dacă vrei să înveți mai amănunțit de ce și cum să setezi corect aceste sisteme de motivare pentru ca acestea să aibă efectul dorit, te așteptăm la trainingul Director 10 de pe 21-22 Septembrie.

Înregistrează-te aici: http://director.angrybusiness.md/!