Cum să crești notorietatea brandului tău pe online: ghid de promovare. Partea I.

...

Când vine vorba de promovare, majoritatea companiilor recurg la unele și aceleași acțiuni de promovare: publicitate contextuală către landing page, optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare, crearea conturilor și grupurilor în rețelele de socializare și setarea grupului țintă.

Scopul antreprenorilor este clar: creșterea vânzărilor cât mai rapid. Și cine ar spune că acesta nu este un scop corect? Totuși, la anumite etape, această strategie se dovedește a fi ineficientă, iar publicitatea încetează să mai fie rentabilă.

Traseul clientului până la realizarea scopului sau acțiunii targetate arată diferit de ceea ce își imaginează mulți antreprenori. Dacă urmărim pâlnia clasică, acest model arată în felul următor:

Sensibilizare

  1. Clientul nu cunoaște despre existența afacerii Dvs.dvsdvta
  2. Clientul cunoaște despre afacerea ta., dar aceasta nu prezintă interes pentru el.

Analiza

  1. Clientul cunoaște puțină informație și manifestă interes moderat
  2. Clientul compară afacerea ta cu cea a concurenților

Conversia

  1. Clientul ia decizia de cumpărare

 

Clienții din nivelul incipient al pâlniei nici nu bănuiesc despre existența afacerii ta. În acest caz, decizia de ofertare directă nu este deloc bună. Dar iată cum îi poți aduce la această decizie:

Este important să îți orientezi acțiunile în direcția în care sunt concentrați majoritatea potențialilor clienți. În același timp, este necesar de creat o imagine pozitivă a companiei în mintea consumatorului.

Marketing Extern

Suntem în era content marketing-ului (marketing de conținut). Era marketingului prin conținut înseamnă cât mai multe publicații în diferite formate. Acestea au devenit unul dintre cele mai puternice instrumente pentru recunoașterea unui brand.

Publicitate contextuală

Cu ajutorul publicității contextuale, poți atrage nu doar vizitatorii care intenționează să facă o achiziție, ci și crește nivelul de conștientizare al leaduri-lor referitor la produse și brand în general. Utilizatorii care văd anunțurile pe site-uri nu au neapărat scopul să cumpere acum, dar vor avea deja informația necesară despre produsele oferite.

Publicitatea contextuală este utilizată deseori de brandurile celebre pentru a informa despre produsele și promoțiile noi. Acest instrument este la fel de eficient și pentru brandurile mai puțin cunoscute. Chiar dacă clientul nu dă click pe anunț, contează că acesta a fost văzut.

Bannere publicitare

Bannerele de pe site-uri sunt plasate nu doar pentru a direcționa clientul pe site. Ca și în cazul panourilor stradale, scopul este ca acestea să atragă atenția.

Cu toate acestea, utilizatorii online se confruntă cu boala numită și orbirea în fața bannerelor. Din această cauză, dar și din cauza concurenței, tot mai multe companii sunt nevoite să recurgă la alte forme de publicitate.

Rețelele de socializare

Prezența unui brand pe rețelele de socializare nu înseamnă doar vânzări. În primul rând, este vorba de furnizarea informațiilor utile care ajută la rezolvarea problemelor imediate și la îndeplinirea obiectivelor actuale.

Multe companii sunt prezente pe rețelele de socializare, dar oare paginile acestora vând 24/7? Nu. Dacă ar fi fost așa, utilizatorii nu ar fi avut nici un motiv să se aboneze la majoritatea acestor pagini. Cu toate acestea, companiile publică informații utile, organizează concursuri, intervievează abonații și produc constant conținut de calitate. Aceste acțiuni se realizează pentru trezirea interesului și loializarea clienților.

SEO

Creșterea pozițiilor în motoarele de căutare reprezintă un pas important spre creșterea gradului de recunoaștere al unei companii. Cu cât este poziționată mai sus pagina web a acesteia, cu atât mai multe clicuri și accesări se generează, ca să nu mai pomenim și de gradul de încredere. Majoritatea utilizatorilor manifestă  încredere în site-urile plasate pe primele poziții în motorul de căutare.

Din acest motiv, optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare este un proces obligatoriu. În plus, crearea conținutului util și promovarea paginii în baza cuvintelor-cheie pot fi mult mai eficiente pe termen lung decât manipularea obișnuită a SEO.

Liderii de opinie/ Influencerii

Prezentarea produselor și serviciilor de către bloggeri este o practică tot mai populară. Cu toate că bloggerii ordinari sunt înlocuiți de YouTube și Instagram, s-au format deja lideri de opinii pe industrii. De regulă, publicul bloggerilor este mult mai implicat și mai loial, deci și publicitatea este percepută în mod adecvat. Percepția acesteia mai depinde și de alți factori: de locul în care se fac postările și de ceea ce se promovează.

Concursuri, flashmoburi, challenge-uri, promoții

Implicarea oamenilor în activități comune și oferirea premiilor sporește recunoașterea și popularitatea companiei. Această metodă este des utilizată pentru lansarea unui produs nou pe piață. De asemenea, în această situație, actuală este și colaborarea cu bloggerii.

Acesta este modelul după care bloggerii ajută  companiile să lanseze noi promoții. Libertatea este maximă atunci când vine vorba de condițiile desfășurării concursului și de provocările propuse. Important este să fie menționat produsul și numele de marcă. Și desigur- premiul. Acesta trebuie să fie pe măsură, astfel încât să motiveze la participare.

Care dintre aceste sugestii se regăsesc în promovarea produselor / serviciilor tale? În articolul următor continuăm cu explicarea metodelor de promovare brandului tău, iar dacă vrei să afli mai multe despre asta și să începi să implementezi toate astea în activitatea ta cât mai curând, mai ai o șansă să te înregistrezi la StartUp Angry Business. Acum sâmbătă – 2 februarie! Treci pe acest link imediat: http://start.angrybusiness.md/!