Cum a devenit Coca-Cola o legendă – 7 lecții de marketing de memorat și aplicat

...

Coca-Cola este mai mult decât doar o băutură răcoritoare. Este un exemplu despre cum marketingul corect face minuni pentru o companie, a cărui produs nu este exact cel mai sănătos și util din lume. 

Tu, ca antreprenor, expert în marketing sau persoană interesată de promovarea corectă și eficientă a unui produs, poți trage câteva concluzii din marketingul Coca-Cola, iar cele mai importante ar fi:

  1. Fii prezent peste tot

Fie că vrei lumea să afle despre un brand proaspăt lansat, fie vrei să menții / crești popularitatea unui brand deja stabilit pe piață, este necesar ca consumatorii să te vadă peste tot și sa nu uite de existența ta. O sticlă de Coca-Cola poate fi savurată în orice colț al lumii, de la magazinul de alături și până la aeropoarte internaționale, plaje și gherete de pe străzi. Billboardurile lor sunt peste tot, iar dacă nu vezi un billboard de-a lor și nu ai o sticlă de Cola în mână, atunci sigur auzi publicitatea lor la radio sau ai alături pe cineva care se delectează dintr-o Cola rece.

  1. Investește în brandul principal

The Coca-Cola Company produce mai multe tipuri de băuturi răcoritoare, dar marea majoritate a populației știe de numai 3-4 dintre ele. Asta, deoarece, la distribuirea bugetului pentru promovare, cea mai mare parte este alocată brandului deja bine-cunoscut. Dacă ai dubii în privința corectitunii acestei metode, vânzările băuturii care sunt permanent în creștere ar trebui să le înlăture.

  1. Emană optimism

Coca-Cola este probabil una dintre cele mai pozitive și optimiste branduri din lume. Campaniile lor publicitare instigă la acțiune, la bunăvoință și schimbări în bine. Ei promovează un stil sănătos de viață (chiar dacă e surpinzător :-) ), petrecerea timpului cu familia, grija față de cei mai neajutorați, etc. Dintr-un brand de băutură răcoritoare, Coca-Cola a devenit un brand-idee, cu un set de valori inspiraționale.

  1. Creează asocieri memorabile

Coca-Cola este, cu siguranță, unul dintre cele mai ușor de recunoscut branduri, oriunde în lume. Pentru a exemplifica, gândește-te chiar tu – câte lucruri ce țin de Coca-Cola îți vin în gând în câteva secunde:

  • Sticle cu un design unic
  • Culoare roșie
  • Logoul ușor recognoscibil
  • Santa Claus
  • Muzică, etc.

Desigur, această faimă și recunoaștere mondială nu apare de la sine. Fiecare element devenit popular este rezultatul muncii echipei Coca-Cola și a testării și implementării corecte a acesteia..

  1. Nu ascunde capul în nisip

Ca și oricare companie, The Coca-Cola Company are de dus luptele sale. Adesea, compania este învinuită de faptul că băutura ei principală poate cauza probleme de sănătate, cum ar fi obezitatea sau cariile. Compania, însă, răspunde demn tuturor acestor acuzații și oferă mereu drept alternative consumul versiunilor mai puțin calorice sau îndulcite cu îndulcitori sănătoși.

  1. Fii mereu în trend

Din anul 1886, când a fost fondată, și până în prezent, Coca-Cola reușește să fie actuală și la modă. Secretul constă în ceea că compania urmărește tendințele social-culturale și le aplică în practică. De exemplu, în 1971 Coca-Cola a știut să reacționeze la războiul din Vietnam și a lansat videoul publicitar „Hilltop”, care a dat startul, în scurt timp, unei noi tradiții în China – prima sorbitură de Coca-Cola la Revelion.

  1. Creează conținut

Realitatea este astăzi inseparabilă de mediul online, iar comunitatea din online are mereu nevoie de conținut de calitate. Coca-Cola a devenit un adevărat laborator de creare a conținutului interesant: videouri cu celebrități, slogane molipsitor de atractive, campanii mondiale, etc. Prin toate acțiunile sale, compania arată importanța conținutului în branding.

Coca-Cola demonstrează că o strategie de marketing inteligentă poate face orice produs să fie îndrăgit și iubit de oricine. Tu vrei să înveți cum să faci asta corect?

Mâine, 12 iunie, dăm startul unui nou curs de Coaching, unde timp de 8 săptămâni vom crește împreună afacerea ta. Vei afla cum să faci un plan de marketing și cum să îl implementezi ca el să îți aducă popularitatea și recunoașterea la care visează orice antreprenor – asta pe lângă multe alte instrumente practice pe care generațiile precedente le-au aflat și dezvoltat afacerile proprii datorită lor.

Încă te mai poți înregistra – click aici - http://coaching.angrybusiness.md/ - și ne vedem mâine la Coaching!