Care sunt 3 fundamente pe care mulți antreprenori le ignoră, dar care te ajută să rămâi profitabil (chiar și în criză)

...

Perioadele de incertitudine economică schimbă modul în care suntem obișnuiți să facem lucrurile. Se întâmplă și în business... sau mai ales aici.

Dacă până ieri nu făceai față vânzărilor sau cererilor din piață, astăzi, poți să simți cum dorința pentru serviciul sau produsul tău s-a evaporat.

Mulți antreprenori simt că dacă nu vând vor fi împinși să pună armele jos și să renunțe la business.

Însă invitația pe care provocările economice ne-o oferă tuturor, nu este să renunțăm, ci SĂ NE ADAPTĂM.

În antreprenoriat sunt 6 elemente des ignorate, care odată integrate corect te ajută să ai o afacere profitabilă.

Să te adaptezi în vremuri de criză ar trebui să începi chiar de la ele.

 

Articolul acesta o să îți prezinte care sunt 3 dintre aceste elemente, iar la final îți va prezenta cum le poți descoperi GRATUIT și pe celelalte 3.

Mindset

Unii îi spun tărie de caracter, alții mentalitate. În cărțile dedicate dezvoltării antreprenoriale o să îl găsești sub forma de mindset.

Antreprenori trecuți de primul hop în afacere, vorbesc cât de important este să ai mintea setată pe obiectivul final. Să nu te pierzi cu firea în cele mai provocatoare situații și să pui creierul să muncească în direcția potrivită.

Harvard Business Review a publicat încă din 2013 un studiu care arată că cele mai mari organizații din lume investesc peste 360 de miliarde de dolari în cursuri de dezvoltare a liderilor.

Și nu o fac degeaba. Mindset-ul este acel lucru care motivează liderii să ia deciziile potrivite businessului, inclusiv în timpul unei crize.

Un antreprenor cu mintea antrenată poate să vadă o provocare financiară ca o oportunitatea să crească sau să dezvolte arii noi ale afacerii.

Dar, deși mindsetul este atât de important pentru succes, adevărul este că cei mai mulți deschid o afacere gândindu-se că pe tura lor “marea va fi liniștită”.

Adică nu vor da de mari dificultăți și implicit nu fac eforturi să se pregătească pentru zile mai negre.

Când lovește furtuna, îi găsește descoperiți, fără provizii, fără o hartă care să le arate încotro să se îndrepte ca să se pună la adăpost. Fără un creier antrenat să nu renunțe și să nu se autosaboteze.

Știind toatea astea, ține doar de tine pe ce te concentrezi.

Ești în tabăra care susține:

  • Growth mindset - lucrezi să îți dezvolți talentul și inteligența prin efort și perseverență;
  • Fixed mindset - te încrezi în talentul și inteligența native.

Studiile arată însă că oamenii care au mindset orientat spre creștere sunt mai perseverenți când dau de greu, pentru că știu că prin exercițiu și efort își pot îmbunătăți abilitățile.

Iar oamenii care au un mindset de tip Fixed renunță mai ușor când întâlnesc obstacole, pentru că ei cred că nu au ce le trebuie ca să învețe lucruri grele. 

Marketing

Marketingul aduce vânzări. Este deci un element cheie al afacerii, însă curios cât de des este:

  • Ignorat sau tratat ca pe un moft (mulți antreprenori cred că trebuie să aibă X vânzări ca să își permită servicii de marketing, deși logica ar fi să investești în marketing ca să aduci vânzările).
  • I se acordă prea puțină atenție ori resurse (antreprenorii investesc bani din când în când în promovare, atunci când au oferte sau promoții de comunicat).

 

Însă marketingul nu e doar magnetul care atrage vânzările, ci te ajută:

  • Să informezi și să educi publicul tău despre produsele sau serviciile tale;
  • Să construiești o comunitate de brand;
  • Să îți crești afacerea și să atragi leaduri noi (potențiali clienți interesați de ce vinzi tu).

 

E cu atât mai util pe timp de criză... asta în cazul în care nu te-ai decis să închizi și să rămâi pe tușă, în timp ce restul echipelor care joacă meciul acesta își trimit cei mai buni jucători în teren.

Pentru că sunt și antreprenori care au așteptat aceste momente și care par că s-au pregătit pentru ele.

Cei cu afaceri “digitale nativ”, adică create în mod special pentru online sau nativ plastice - care se pot adapta foarte ușor noilor cerințe din piață.

Când unii antreprenori taie în vremurile provocatoare bugetul de marketing, cei care vor să se adapteze - investesc. Ai zice că fac risipă? Gândește-te însă de ce o fac.

Chiar dacă acum nu vând, scopul lor este să atragă clienții pe care alte alte companii îi abandonează sau cărora nu le mai pot răspunde nevoilor.

Acești antreprenori știu că seceta nu se oprește când strângi și mai tare robinetul, din contra, o poți combate dacă ai un sistem eficient de irigații.

E posibil ca produsele tale să nu fie căutate acum sau e la fel de probabil să ai nevoie de câteva ajustări ca să continui să vinzi.

Oricât de mare sau mică e afacerea ta, în perioada de criză ai nevoie să:

Faci nurturing

Mergi în întâmpinarea oamenilor din jurul companiei tale și să te ocupi de ei: le arăți că îți pasă cu adevărat și că îi susții.

Gândește-te așa: Ce se va întâmpla cu oamenii cărora le-ai vândut înainte de criză și i-ai abandonat apoi? După ieșirea din criză, cel mai probabil își vor îndrepta atenția spre brandurile care s-au îngrijit de ei și atunci când nu au putut să vândă. Da, este o acțiune cu bătaie pe termen lung, dar criza îți poate aduce oportunități chiar dacă nu culegi roadele de pe urma lor imediat.

Adaugi valoare 

Comunică cu oamenii care mai cumpără de la tine, oferă-le bonusuri și servicii extra de customer care. 

Acum e momentul să oferi valoare cu fiecare interacțiune și să îți asiguri un loc în memoria clienților tăi. Poți face asta prin acțiuni de marketing dedicat care includ campanii de newsletter, prezență în social media, campanii de ads sau prin produse promoționale care recompensează fidelitatea.

Vânzări

O strategie corectă de vânzări începe cu prețul pentru serviciile sau produsele tale și continuă cu obiective clare pentru vânzătorii tăi.

Și aici, prea puțin antreprenori trec prin proces cap coadă, analizând cheltuielile matur și fixând corect prețul.

Unii se tem să ceară costul real care acoperă cheltuielile de producție, distribuție și promovare, plus marja de profit, din teama că cei cărora se adresează o să îi încadreze în categoria SCUMP.

Alții ajung să lase ștacheta mai jos cu fiecare campanie, adăugând noi și noi reduceri ca să facă planul de vânzări.

Recomandarea este să fii atent la marja de profit din start și să nu îți fie frică să ceri prețul corect pentru calitatea pe care o oferi.

Mai departe dacă vrei să afli care sunt 8 elemente de bază ale sistemului de vânzări, dar și:

  • Modelele de gândire ale antreprenorilor începatori care au crescut afacerea de la 0 și antreprenorilor cu afaceri cu profit care au depășit 5000 de euro/lună;
  • Cei 7 Pași concreți prin care poți să testezi cererea fără să pierzi bani, timp și entuziasm;
  • 3 Instrumente noi de marketing care generează profit și în timpul crizei;
  • 5 erori de marketing pe care le fac cei care se lansează în business.

 

Te invităm să te înscrii gratuit la webinarul: Cum să-ți dezvolți pe timp de criză o afacere cu profit. 

Înscrie-te mai jos și vei putea afla toate informațiile online, din confortul biroului sau casei tale.  

 

PARTICIP GRATUIT

 

Webinarul este pentru cei care sunt la început în atreprenoriat dar și pentru cei care  au trecut de primii 3 ani de afacere, dar nu depășesc 5000 de euro profit pe lună.

El va fi susținut de Alina Andriuță și Alexandru Bordea (ambii antreprenori și consultanți de business). 

Ambii vor acorda atenție noilor reguli de joc și modului în care te poți adapta acum cererii din piață ca să generezi profit chiar și pe timp de criză.

Înscrie-te la webinar.