9 secrete de creare a produsului ideal

...

Ideea lansării propriei afaceri te tentează de mult timp, dar ce anume să aduci pe piață? Cum să te diferențiezi de miile de antreprenori? Ce ai putea oferi oamenilor care ar fi balanța perfectă între utilitate și profitabilitate?

Orice decizi să aduci pe piață, împachetarea produsului, modul în care îl vei prezenta publicului este definitoriu în succesul de mai departe. Noi îți oferim câteva sugestii pentru a crea și „ambala” produsul care îți va aduce banii și succesul mult dorit:

  1. Orice idee poate deveni un produs

Chiar și Wikipedia susține această idee, afirmând că „un produs este orice lucru care poate fi oferit unei piețe, poate satisface o dorință sau o nevoie.” Ai o idee, care unora le-ar putea părea năstrușnică, dar tu crezi în ea? Transform-o în produs! 

  1. Ambalajul nu este mai puțin important decât conținutul său 

Ambalajul este un element foarte important, poate chiar vital, în procesul de marketing și pe durata existenței unui produs. Ambalajul joacă mai multe roluri, printre care și următoarele:

  • de a atrage și convinge consumatorii, căci factorii estetici sunt esențiali pentru a scoate în evidență un brand
  • să poată fi ușor de recunoscut de către cei care deja cunosc produsul
  • un mini-panou informațional, care conține detalii despre ingrediente, modul de folosire, depozitare, aportul nutritiv și preț. Copywriterii ingenioși mai includ în acest text și ceva storytelling – adică povestea din spatele creării produsului, umanizând astfel procesul de producere
  • Să joace rolul „vânzătorului tăcut”, căci are abilități de a influența decizia de cumpăra a consumatorilor
  • Și, nu în ultimul rând, este o modalitate de comunicare și exprimare directă, căci poate transmite personalitate, poziționare, valori și beneficii.

 

  1. Informațiile incorecte despre produs îi vor afecta reputația iremediabil 

Este foarte important ca informația transmisă publicului despre produs să corespundă realității. În caz contrar, reputația acestuia poate fi afectată, ceea ce va afecta direct și vânzările. După câteva recenzii nesatisfăcătoare, este foarte mare probabilitatea ca consumatorii să își piardă încrederea atât în produs, cât și în marcă.

  1. Orice produs devine necesar, dacă este prezentat corect

Nu există cumpărător care să nu vrea să cumpere, ci există vânzător care nu poate să vândă. Atunci când folosești cuvintele potrivite, când scoți în evidență problemele pe care le rezolvă produsul și descrii stările de bine de după folosirea lui, nici un cumpărător nu va putea să se abțină de la achiziționarea sa.

  1. Pentru a construi un produs perfect, este necesar să devii fanul său nr.1

Pentru ca produsul tău să devină unul perfect și de succes, e nevoie ca mai întâi tu – creatorul său, să te îndrăgostești de el. Astfel, îi vei cunoaște fiecare detaliu și vei ști toate problemele pe care le rezolvă sau ce dorințe poate să îndeplinească.

  1. Există câteva „straturi” de ambalaj:

 

a)     Prezentarea produsului;

b)    Punctul de vânzare;

c)     Amplasarea produsului în punctul respectiv;

d)    Vânzătorul;

e)     Informațiile despre produs pe care o spune vânzătorul;

f)     Ambalajul;

g)    Informațiile de pe ambalaj;

h)    Aspectul exterior;

i)      Funcționalitatea produsului.

Aceste „straturi”, dacă îmbracă corect produsul, vor genera succes rapid și garantat.

  1. Întotdeauna este mai greu să scoți pe piață un produs nou

Întotdeauna este mai greu atunci când ești primul care face ceva, care încearcă ceva nou. Atunci ești primul care gândește toate elementele produsului. Iar partea cea mai grea va fi să convingi consumatorii că ei au nevoie de acest produs, chiar dacă ei nici nu știau de existența lui. Asta se numește „educarea pieții” – e mai complicat, dar vei fi lider în domeniul tău.

  1. Un produs unic are mai multe șanse de succes

Unicitatea este o calitate a unui produs care mereu va intriga și va atrage. Vor fi consumatori care vor cumpăra produsul tău, doar pentru că este unic, căci asta le oferă un statut special.

  1. Orice produs reușit, mai devreme sau mai târziu, va fi copiat

Nu este un secret faptul că toate produsele renumite au “dubluri”, iar aceste dubluri, din păcate, au succes. Dar acest lucru nu trebuie să fie un impediment în calea creației tale, căci lucrurile autentice și unice întotdeauna vor avea valoare și perioadă îndelungată de existență.

Pe piața noastră există o mulțime de produse unice și care aduc o multitudine de beneficii consumatorului dar din cauza lipsei de informație și neimplementării instrumentelor necesare pe parcursul producției acestea rămân în umbră.

Dacă și tu ai un produs original și vrei ca toată lumea să afle de existența lui, vino la Coaching Angry Business, locul unde afacerile de succes sunt la ele acasă. Aici vei afla și vei implementa direct în practică instrumente generatoare de rezultate. Înregistrează-te la următorul Coaching pe acest link: http://coaching.angrybusiness.md/!