9 altfel de motive să mergi la traininguri și seminare (pe lângă autodezvoltare)

...

Antreprenorii adesea suferă de sindromul „singur în vârful muntelui” – un sentiment frustrant de izolare, care vine odată cu acceptarea rolului de om de afaceri. Networking-ul reprezintă, astfel, o metodă eficientă de a combate acest sindrom, iar când vine la pachet cu autodezvoltarea – ce poate fi mai util pe termen lung și scurt?

În experiența trainingurilor Angry Business, am încurajat participanții să valorifice la maxim cele 2 direcții ale acestor evenimente:

  • cunoștințele obținute
  • networking-ul cu perspective

Dacă ești printre cei care nu au fost încă la evenimente de acest fel sau, poate, ai fost la 1-2, dar nu ai știut să iei tot ce era mai bun în ele, iată ce beneficii îți mai aduce frecventarea lor:

  1. Sentimentul de incluziune

Antreprenorii sunt o „rasă rară”: în Moldova, conform BNS, la sfârșitul anului 2016 erau 3.5 milioane de persoane. Dintre acestea, aproximativ 52.000 au afaceri mici și mijlocii, ceea ce constituie doar 1,4% din totalul persoanelor din RM. Astfel, antreprenorii simt uneori lipsa comunicării cu cei care sunt ca ei, gândesc ca ei, se confruntă cu aceleași probleme ca ei, etc. Frecventând astfel de evenimente, devii parte a unui club informal de oameni de afaceri (cum ar fi Angry Club, de exemplu) și sentimentul de izolare dispare.

  1. Stimulează creativitatea

Gândirea inovativă și creativă este stimulată și încurajată prin comunicarea cu oameni de afaceri ce vin din domenii diferite de activitate. În plus, la traininguri și seminare vin oameni care au participat la alte traininguri și seminare, diferite de cele unde ai fost tu. Astfel, prin schimbul constant de idei inovative, poți „fura” ceva din cele auzite și implementa direct în activitatea ta.

  1. Validarea ideilor

Antreprenorii tind să fie mai auto-critici decât cei care nu conduc afaceri, de aceea momentul când echivalenții lor le aprobă pornirile și ideile este unul foarte încurajator. Networking-ul din cadrul seminarelor permite consultarea și validarea colectivă, iar persoana vizată primește, astfel, o doză bună de îndrăzneală pentru a acționa.

  1. Împărtășirea experienței

Networking-ul colectiv permite participanților să vorbească deschis despre istoriile sale de succes, dar și despre momentele mai puțin bune din experiența lor. Adesea, te poți regăsi în poveștile altora și înțelege unde ai fi putut proceda altfel. De asemenea, atunci când tu ești cel/cea care vorbește despre experiența proprie, vei primi un feedback sincer și insight-uri de mare ajutor de la colegii participanți.

  1. Învățarea interactivă

Ce este învățarea interactivă? Este procesul de asimilare a cunoștințelor noi prin participarea activă într-o discuție comună cu speakerii și co-participanții, într-un flux continuu de share de informație. Studiile științifice demonstrează că învățarea interactivă este mult mai eficientă decât procesul tradițional de învățare dintre elev și profesor.

  1. Stabilirea de parteneriate și colaborări avantajoase

La evenimentele de acest tip vin oameni care au același scop final ca și tine: să câștige bani. Astfel, networking-ul de la traininguri și seminare generează, de cele mai multe ori, colaborări fructuoase pentru toate părțile implicate. Toți gândesc în aceeași direcție, toți au spirit antreprenorial și toți se bucură de orice oportunitate care îi aduce mai aproape de scopul lor.

  1. Boost de energie și motivație

Știi acel sentiment de super-putere pe care îl simți când ieși de la un training productiv? Mergi direct la birou și începi să gândești strategii unde implementezi toate cunoștințele obținute. Revii la activitatea ta zilnică cu forțe noi, curaj reîmprospătat și, cel mai important, abilități și cunoștințe noi!

  1. Comunicarea cu oameni autentici

De ce merg participanții la traininguri și seminare? De cele mai multe ori, persoana speaker-ului este motivul nr.1 care îi face să iasă din zona de confort și să dedice câteva ore/zile/săptămâni acelui eveniment. Un speaker autentic este unul care are o experiență admirabilă în domeniul său, inspiră încredere și, la modul cel mai sincer, vrea ca fiecare participant să plece acasă cu multe lucruri noi și utile învățate de la el/ea.

  1. Timp pentru gândire

Timpul antreprenorilor este, de regulă, planificat până în cele mai mici detalii, lăsând puțin timp pentru reflecții. Atunci când ieși din mediul tău de afaceri, primești timp liber pentru a reflecta asupra realizărilor și eșecurilor și a învăța lecții din asta. Reflecțiile respective sunt și mai eficiente atunci când ești într-un cerc de oameni care gândesc ca și tine și care, posibil, au trecut prin experiențe similare ție.

Ești antreprenor sau vrei să devii antreprenor?

Trainingurile și seminarele au mai multe roluri decât doar a transmite informație utilă. Nu te izola de inovații și concepte moderne – participarea la aceste evenimente este cea mai bună investiție în tine – ca persoană și ca om de afaceri – și cel mai mare ajutor pe care îl poți acorda companiei tale.

Înregistrează-te la unul sau mai multe dintre următoarele traininguri Angry Business  relevante activității tale și ia tot ce e mai bun din participarea ta:

21-22 iulie: Director – Get Things Done

Înregistrează-te pe acest link: http://director.angrybusiness.md/.

8 septembrie: StartUp Angry Business

Înregistrează-te pe acest link: http://start.angrybusiness.md/.

11 septembrie – 6 noiembrie: Coaching Angry Business

Înregistrează-te pe acest link: http://coaching.angrybusiness.md/.

20-21 octombrie: Vânzător cu Rezultate

Înregistrează-te pe acest link: http://vinzatorexpert.angrybusiness.md/.