7 cărți biografice ale oamenilor de succes care inspiră și motivează

...

A fi lider într-o companie nu este deloc ușor. Provocările zilnice, subordonații greu de convins să se dedice muncii și alte momente mai puțin plăcute fac din calitatea de conducător una cu care nu oricine s-ar descurca.  

Alții s-au descurcat și au crescut companii legendare. Ba au mai și scris cărți despre asta, unde explică cum au făcut-o, ca să învețe din experiența sa.

1. Howard Schultz - „Pour Your Heart Into It: How Starbucks Built a Company One Cup at a Time”

Schultz îți povestește totul despre Starbucks în aceasta. De la o rețea modestă din trei cafenele, el a dezvoltat una dintre cele mai mari corporații din Seattle. Howard Schultz a demonstrat prin propriul exemplu că oricine poate obține succes dacă își dorește acest lucru cu adevărat. Starbucks nu se orienta doar spre generarea profitului de milioane, ci spre crearea unei filosofii.

2. Walter Isaacson – „Steve Jobs”

Scrierea acestei biografii se bazează pe discuțiile cu însuși Steve Jobs, precum și cu rudele, prietenii, rivalii și colegii acestuia. Farmecul cărții constă în faptul că Steve Jobs niciodată nu a intervenit pe parcursul scrierii cu modificări personale. El a răspuns sincer la toate întrebările și a așteptat aceeași onestitate din partea celorlalți. Cartea dezvăluie viața, plină de urcușuri și coborâșuri, unui om puternic, unui om de afaceri talentat, care a înțeles că pentru a reuși în secolul XX1, trebuie să îmbini tehnologiile și creativitatea.

3. Henry Ford – „Viața și opera mea”

În 1911, Henry Ford a schimbat lumea. El a intrat în ​​istorie ca inventatorul benzii rulante și ca unul dintre cei mai onești milionari. El a eșuat, și-a pierdut averea și a recăpătat-o din nou. Ford s-a judecat pentru brevete, a câștigat și a pierdut litigii, a scos America din Marea Depresiune și a devenit un simbol al celei mai puternice economii din istoria omenirii. Modelele de organizare a producției, descrise în această carte, sunt aplicate în cadrul a mii de întreprinderi și merită atenția celor care vor să-și creeze propria afacere.

4. Donald Trump – „Gândește ca un miliardar”

Pentru a te îmbogăți, trebuie să înveți să gândești ca un miliardar. În această carte, Donald Trump, descrie ce atitudine trebuie să ai față de bani, carieră, talente personale și față de viață în general. Veți descoperi sfaturi utile de la unul dintre cei mai buni experți imobiliari,  metode de comunicare cu brokerii, recomandări pentru reconstrucția clădirilor și metode de evaluare a proprietății imobiliare.

5. Richard Branson – „Afacerile dezbrăcate. Aventurile unui antreprenor internațional.

Aceasta este prima carte a lui Richard Branson, în care se descrie amănunțit istoria înființării și dezvoltării afacerii sale. „În loc să scriu despre succesul meu, mai degrabă vă povestesc adevărul despre companiile mele", scrie Sir Richard. Pe lângă descrierea succesurilor și a eșecurilor companiei „Virgin”, această carte este extrem de valoroasă pentru sfaturile și citatele extrase din carnetul personal al antreprenorului. Atenție deosebită trebuie acordată capitolului „Inovații”.

6. Tony Hsieh – „Cum să livrezi fericire. Calea către profituri, pasiune și scop.

Vei afla despre cum a devenit Tony Hsieh om de afaceri, începând la nouă ani cu o fermă de reproducere a viermilor, despre circumstanțele în care Zappos, companie pe care a creat-o, a fost în cele din urmă cumpărată de „Amazon” pentru 1,2 miliarde de dolari și despre o altă afacere a lui Hsieh, care a fost vândută către Microsoft pentru sume mai mult decât impresionantă.

Datorită talentului scriitorului și a spiritului antreprenorial, aceasta este una dintre cele mai lejere și distractive cărți, dar și una dintre cele mai utile și practice.

7. David Wise, Mark Malcid – „Istoria Google”

Cartea relatează istoria celei mai prospere companii de Internet din lume și rezultatele financiare ale Google Inc., care a depășit cele mai îndrăznețe previziuni ale analiștilor de investiții.

Succesul companiei se datorează fondatorilor - Serghei Brin și Larry Page. Orientarea către scop, talentul, creativitatea, determinarea și setea de a experimenta a acestora, au fost garantul succesului îndelungat al companiei. Datorită lor, Google a devenit motorul de căutare îndrăgit de utilizatori și a mai și apărut verbul „to google”.  

Autorii cărții au detaliat strategiile de dezvoltare ale companiei, modalitățile de cooperare cu agențiile de publicitate și site-urile web.

Data viitoare când mai ai acele momente dubii în tine, în posibilitatea de a realiza planurile îndrăznețe pe care ți le-ai propus și te gândești că altora le reușește, citește una dintre biografiile de mai sus.

Știind că cineva care azi este un exemplu a trecut prin greutăți asemănătoare sau, poate, chiar mai stringente și a ajuns sus de tot va funcționa ca unul dintre cele mai puternice stimulente din viața ta.

Un plus de valoarea activității tale va aduce și trainingul Director 8.0 din 23-24 martie, unde vei primi 12 abilități ale liderilor desăvârșiți, instrumentele unui director, repere de planificare strategică, operațională și tactică, pe lângă multe altele.

Devino directorul care vrei tu să fii, înregistrează-te acum pe http://director.angrybusiness.md/!