4 motive de ce business-ul nu merge

...

„De ce la alții business-ul merge, iar la mine nu?” Îți sună cunoscută această întrebare? Marea majoritate a antreprenorilor își dau această întrebare zilnic. Pasiune există, dorință de a crește afacerea există, dezvoltare și succes – nu prea.

Noi am făcut un top al cauzelor principale ce stau în calea prosperității unei afaceri, cauze pe care le-am observat de-a lungul anilor la antreprenorii din jur. Citește-le, procesează-le prin propriile filtre și propria experiență și vezi dacă nu cumva te confrunți și tu cu cel puțin una dintre ele:

  1. Lenea

Ai simțit niște fluturi în stomac când ai citit acest cuvânt? Da, am început topul în forță cu artileria grea. Una dintre cele mai obișnuite și răspândite motive de ce un business nu merge este banala lene.

Cum se manifestă lenea? Foarte simplu: antreprenorul se ascunde după una dintre următoarele scuze:

  • Vreau dezvoltare intensă, dar nișa mea e limitată
  • Afacerea nu mai aduce bani
  • Angajații sunt neprofesioniști, leneși, nepăsători, etc

Dar el însăși nu este gata să ia problemele în mâinile proprii și să le rezolve. Îi este lene să găsească un furnizor mai ieftin, să verifice eficacitatea angajaților, să sune clienții importanți ca să afle cât de mulțumiți sunt ei de calitatea serviciilor/produselor, etc.

Descifrarea conceptului de lene în antreprenoriat este destul de simplă: la început, antreprenorul lucrează mult, își construiește propria afacere – totul pentru a crește nivelul propriu de confort. Odată ce ajunge la prima treaptă a acestui scop și începe să trăiască puțin mai bine, îi este foarte greu să iasă iarăși din noua zonă de confort.

Dar anume ieșirea din zona de confort este condiția principală pentru dezvoltarea continuă și ascendentă.

  1. Necunoașterea propriilor avantaje

PUV-ul (Propunerea Unică de Vânzare) trebuie construit pe beneficiile și deosebirile dintre produsul tău și cel al concurenților. Doar că din lene de a face o cercetare mai detaliată și a identifica avantajele propriului produs, mulți antreprenori își construiesc PUV-ul pe un preț mai mic decât cel de pe piață. Asta o poate face oricine.

Apple, de exemplu, a mers pe altă cale. A justificat prețurile ridicate la produsele sale prin statutul pe care îl primește un utilizator Apple odată cu procurarea oricărui device de la acest brand.

Fă ca Apple – lucrează la branding, motivează prețurile mai mari prin mulțimea avantajelor pe care le aduce acesta și ține minte: Un produs ieftin are, de regulă, o calitate la fel de joasă ca și prețul.

  1. Lipsa de disciplină

Peștele de la cap se strică” – o știi, da? Dacă tu nu poți respecta cu sfințenie regulile scrise și nescrise ale business-ului, de ce te aștepți ca cei din subordinea ta să o facă?

Disciplina presupune și focusarea pe ziua de azi și luarea în considerare a circumstanțelor de mâine.

Pentru o dezvoltare eficientă a business-ului, este nevoie de un plan concret, cu etape stabilite și targeturi pe termen lung și scurt. Desigur, ai nevoie mereu și de o plasă de protecție – acel plan B care va salva afacerea, în caz că planul A nu merge.

Având în vedere că suntem în Moldova, nu ar strica nici un plan C sau D – pentru că tu ești disciplinat și știi că dacă nu merge o strategie, nu este absolut nici o problemă – trecem la planul următor și menținem afacerea deasupra apei.

  1. Ești înconjurat de oamenii nepotriviți

Din nou, o cauză aparent evidentă, dar deseori ignorată în practică. Perfecționiștii până la imposibil, oamenii cu gândire de funcționar de stat, birocrații – alungă-i de lângă tine, dacă îi ai.

Concediază pe toți cei care nu au un aport măsurabil la dezvoltarea afacerii și ține mine – doar fondatorii afacerii sunt de neînlocuit.

Motive de ce un business nu merge sunt încă multe – mai sus le găsești pe cele mai frecvente dintre ele. Poți să le afli pe toate și, totodată, să afli și cum lupți cu ele chiar în această sâmbătă, la StartUp Angry Business.

Vom avea o zi plină, cu atmosferă fierbinte, unde vom schimba modul în care tu privești lumea afacerilor. Îți vom spune cum poți lansa afacerea ta și cum o poți dezvolta cu succes, cu exemple concrete, strategii testate și etape clare de urmat. Totul din viață, totul din experiența noastră și a miilor de antreprenori cu care am lucrat.

Nu fi lenos. Fii disciplinat. Înconjoară-te de oamenii potriviți și analizează obiectiv care sunt plusurile afacerii tale. Sâmbătă, 9 iunie, este ziua când Tu vei începe să gândești altfel – ca un antreprenor setat pe succes.  Click pe acest link și înregistrează-te: http://start.angrybusiness.md/

Ne vedem sâmbătă!