4 (in)acțiuni care dăunează afacerii tale online mai mult decât ai crede

...

Prezența online este obligatorie astăzi în mediul de afaceri. Cu siguranță, ai auzit de multe ori fraza „Dacă nu exiști online, nu exiști deloc.” Un site bine gândit, pagini pe rețelele sociale, comunicare strânsă cu publicul – toate astea contribuie la succesul unei afaceri. Sau la insuccesul ei…

Da, uneori antreprenorii sau persoanele cărora le delegă administrarea conturilor online comit greșeli, care pot dăuna mai mult afacerii decât lipsa acestor conturi. Desigur, asta nu înseamnă că trebuie să rămâi pe baricada sigură și să nu fii prezent online. Afacerea ta trebuie să fie acolo, iar conștientizarea existenței acestor greșeli vor duce la evitarea lor și, nemijlocit, la succesul ei.

Iată care sunt cele mai frecvente greșeli online:

1. Se creează un website/cont pe rețelele sociale și se așteaptă rezultate magnifice din prima clipă
Știai că există până la 5 miliarde de website-uri în mediul online? 5 miliarde. Marea majoritate dintre ele vând ceva și au nevoie să atragă publicul lor țintă cu oferte deosebite. Oare cum ar afla potențialul tău client despre site-ul afacerii tale, dacă el a fost creat doar și nu a fost promovat deloc ?
Contentul de pe site poate fi excepțional. Designul – la fel. Dar ce folos, dacă nimeni, cu excepția ta, nu îl vede și nu știe despre el? Crearea website-ului este doar primul pas care trebuie urmat de mulți alții pentru ca acesta să contribuie la succesul business-ului. Care sunt următorii pași – decizi tu, dar cert este că ei trebuie să fie și lumea trebuie să afle despre site-ul tău.
Orice canal de promovare – website, cont pe rețelele sociale, etc – are nevoie de timp pentru a-și demonstra eficiența. Faptul că clienții nu au început să bată la ușă din primele 5 minute este absolut normal. Important este ca tu să continui să promovezi business-ul tău în direcția corectă.

2. Se ignoră paginile de Contact și Despre Noi
Foarte multe companii serioase cu site-uri la fel de serioase completează aceste două pagini în ultimul rând sau deloc. Totuși, studiile arată că anume aceste două pagini sunt cele mai vizitate pe orice website. Oamenii vor să afle povestea din spatele afacerii, iar o pagină Despre Noi cu conținut de calitate inspiră încredere și umanizează relațiile.
Pagina de Contact este la fel de importantă – clienții trebuie să știe că te pot contacta oricând au nevoie și cum să ajungă la tine – telefon, adresă de email, adresă oficiului/magazinului, etc.

3. Se folosesc recenzii false
Recenziile online de la consumatori reali sunt dovadă pentru potențialii tăi clienți că produsul tău e bun, oamenii îl folosesc și sunt mulțumiți și, respectiv, ei înțeleg că pot avea încredere și pot cumpăra ce le oferi.
Cuvântul cheie în tot acest proces este „real” – recenzii reale, oameni reali. Deși poate fi tentant la început de cale să folosești recenzii false, ar fi bine să te abții. Asta chiar dacă mulți alți antreprenori au făcut-o din diverse motive și aparent, multora le-a reușit să îmbunățească reputația afacerii și să atragă clienți noi. Alții au mers mai departe și au scris recenzii negative false concurenților săi.
Recomandăm insistent să nu apelezi la această practică, pentru că:
• Nu este etic
• Probabil este ilegal, dacă scrii recenzii negative concurenților
• Clienții pot fi dezamăgiți, având așteptări ridicate față de produsele tale în urma recenziilor false, care nu coincid cu realitatea
• Produsele tale pot părea prea bune ca să fie adevărate
• Poți fi descoperit de către programele speciale anti-fraudă. Site-uri precum TripAdvisor sau Yelp au implementate deja asemenea aplicații care identifică recenziile false, iar alte platforme dezvoltă programe și mai performante.

4. Nu se afișează logo-ul business-ului
Logo-ul afacerii trebuie să fie primul lucru pe care îl văd vizitatorii site-ului sau conturilor de pe rețelele sociale. Dacă este vorba de website, logo-ul trebuie plasat în colțul stâng de sus. Dacă este vorba de rețelele sociale, logo-ul trebuie să fie la poza de profil, care la fel, este plasată în colțul superior din stânga. Anume acolo se uită din start vizitatorii paginii și anume așa tu îi ajuți să înțeleagă ce afacere vizualizează și să memorizeze logo-ul tău.

Crearea unei afaceri nu a fost niciodată ușoară. Promovarea ei – nici atât. Existența mediului online cumva ușurează această sarcină, dar oricum cere implicare și acțiune din partea antreprenorului, ca și orice altă activitate, de altfel.

Dacă înțelegi deja valoarea online-ului pentru business, dar încă nu știi exact ce ai de făcut, te invităm la Cursul de Coaching Angry Business. Acolo vorbim despre instrumente practice de dezvoltare și promovare a unei afaceri, adaptate specificului activității fiecărui participant, astfel încât la final de curs, fiecare să meargă acasă cu venituri mult mai mari decât la început de curs.

Poți afla detalii despre Coaching și înregistra aici http://coaching.angrybusiness.md.