3 învățături de aplicat dintr-un email scris de Elon Musk

...

Elon Musk rescrie modul în care oamenii privesc lumea de afaceri și abordarea față de bani și tot ce ține de business. Stilul său de a conduce Tesla și SpaceX a fost numit neortodox de unii și luat drept exemplu – de alții.

Deși primul trimestru din 2018 nu a fost chiar cel mai bun pentru Tesla, istoria arată că de fiecare dată când Elon face 1 pas în urmă, în scurt timp va face 3 înainte. Tesla nu a ajuns la planul de vânzări stabilit pentru această perioadă, iar Elon Musk a intervenit în stilul propriu și lucrurile au început să revină la normal, în scurt timp.

Ce a făcut Elon Musk?

Văzând cifrele și simțind o ușoară dezamăgire, Elon a scris un email. Emailul era adresat angajaților săi. Fiecăruia dintre ei.

Acest email a propulsat procesul de producere a mașinilor Tesla și a făcut ca numărul de mașini de Model 3 produse per săptămână să depășească 2.000 de unități, iar acum crește sigur spre următorul target – 6.000 de unități săptămânal. Unitatea de producere lucrează acum 24/7, iar angajații par să fie încărcați de doza de motivare atât de necesară.

Ce era scris în emailul „magic”?

Elon a anunțat angajații că urmează niște schimbări drastice în producerea Modelului 3, iar în câteva zile, el contează pe faptul că cifrele vor arăta deja îmbunătățiri.

„Înțelepciunea” lui Elon Musk va intra, probabil, în istorie, iar acest email este unul dintre dovezile acestui fapt. Haideți să vedem câteva momente importante, care au generat schimbările ulterioare, scrise de Elon în această adresare către angajații săi:

  1. Oferă exact ceea ce promiți

Asta este, probabil, partea cea mai puternica din acest email:

„Mașina noastră trebuie să fie proiectată și construită cu atâta acuratețe și precizie, încât dacă proprietarul măsoară dimensiunile mașinii, iar acestea nu coincid cu specificațiile tehnice ale Tesla Model 3, asta înseamnă că instrumentul folosit pentru măsurare este incorect.”

Este clar că scopul lui Elon este să atingă emoțiile fiecărui angajat și să declanșeze pasiune și dedicație în munca sa.

Pe lângă asta, Elon Musk înțelege că în afaceri ești atât de bun, precum este reputația ta. Succesul ține de sentimentul de responsabilitate în fața clientului tău. Ca manager sau proprietar de afacere care cere echipei sale să crească productivitatea, ultimul lucru pe care ți l-ai dori este să sacrifici calitatea și să nu oferi ceea ce ai promis. Este normal să se întâmple 1 dată. Dar când acest lucru devine o normalitate, atunci te trezești cu încă o problemă, doar că mai mare: reputația stricată.

  1. Controlează costurile și concentrează-te pe profituri

Una dintre principalele critici adresate companiei în lunile precedente se referea la profitul acesteia. Musk a scris și despre asta în scrisoarea sa:

”O companie veritabilă este cea care generează profit. Este ok să nu ai profit cât crești, dar, Tesla a crescut deja. Avem o mulțime de manageri de nivel mediu care primesc salarii, dar nu generează nimic util în schimb.”

Concluzia acestui fragment din email este că proprietarii de afaceri trebuie să facă câte un pas în spate din când în când și să reevalueze costurile și procesele din spatele lor. Este ușor să lași lucrurile să meargă din inerție, când te conduci de motto-ul „Dacă nu e stricat, nu e necesar de reparat.” Totuși, dacă acest lucru durează prea mult, în special atunci când compania este în ascensiune, cifre generoase de potențial profit pot fi direcționate în costuri non-necesare.

Ca antreprenor, nu trebuie să iubești procesul, dar rezultatul.

  1. Elimină factorii care scad productivitatea

Ultima temă abordată de Elon Musk în emailul său se referea la productivitate și eficiență. Omul de afaceri are zero toleranță pentru sursele care distrag atenția de la ceea ce au angajații de făcut la lucru. Textul zicea că:

„Managerii tind să creadă în întâlniri, mai mult decât în procesul de muncă propriu-zis. Comunicarea trebuie să aibă loc prin cele mai eficiente și rapide metode. Orice manager care încurajează întâlnirile non-necesare și birocrația în luarea deciziilor se va pomeni lucrând în altă parte.”

Cea mai bună lecție pe care o pot învăța antreprenorii din acest fragment este să excludă orice etapă inutilă din comunicare. Productivitatea și comunicarea merg mână în mână, până la momentul când comunicarea începe să reprezinte o piedică pentru productivitate. Tehnologiile moderne permit comunicarea cu oameni de la distanțe enorme fără să părăsești biroul.

O lecție general aplicabilă din tot ceea ce face Elon Musk este capacitatea sa de a recunoaște minusurile și de a le redresa imediat. Orice antreprenor, chiar și cei în devenire, și-ar face un mare serviciu dacă ar prelua modelul de a conduce un business de la Elon Musk.

Apropo de antreprenorii în devenire...

Așteptarea și amânarea sunt doi mari dușmani ai progresului, atât celui personal, cât și profesional. Tu de când aștepți și cât ai de gând să mai amâni lansarea afacerii tale?

Doar coci această idee de mult timp deja. Dar, ba nu e momentul, ba nu e cazul, etc.

Din contra, acum e momentul și acum e cazul. Pentru că, dacă nu o vei face tu, o va face altcineva. Și, acum este și cazul, și momentul. Pe 8 septembrie, vino la StartUp Angry Business și primește ceea ce nu au primit alți antreprenori și au eșuat din cauza asta și anume:

  1. Pași concreți despre cum se lansează o afacere
  2. Instrumente care simplifică munca și procesele considerabil
  3. Lecții din viața antreprenorială de la absolvenții trainingurilor Angry Business, care azi se bucură de rezultate așa cum vrei și meriți și tu
  4. Mult networking de calitate, idei de business, etc.

Acum poți să te înregistrezi și tu la StartUp cu preț promoțional, valabil pentru o perioadă scurtă. Accesează http://start.angrybusiness.md/ acum și completează formularul de participare!