10 studii diferite – 1 singură concluzie: Iată cât de des trebuie să postezi pe rețelele sociale

...

Frecvența postărilor pe rețelele sociale este un subiect asupra căruia, până acum, experții în marketing nu cădeau de comun acord. Un studiu zice că e bine să postezi de 3 ori pe zi, altul îți va sugera magica cifră de 7 postări zilnice, iar al treilea – o dată la câteva zile.

Din fericire, o aplicație online a reușit să adune datele din 10 studii, toate bazate pe date concrete venite din mediul online, inclusiv reach-ul, aprecierile și distribuirile.

Iată de câte ori se recomandă ca profilurile de tip business să posteze pe rețelele sociale:

  1. Instagram: 1-2 postări pe zi
  2. LinkedIn: 1 postare pe zi
  3. Facebook: 1 postare pe zi
  4. Pinterest: 11 pinuri pe zi
  5. Twitter: 15 tweets pe zi

Ceea ce arată aceste cifre este, probabil, peste media frecvenței cu care postează majoritatea dintre noi. Dar anume aceste cifre sunt necesare pentru a crea și fideliza un public activ și interesat de ceea ce postezi.

Dacă te simți compleșit de aceste cifre, iată câteva sugestii în acest sens:

  1. Setează obiective și scopuri pentru prezența afacerii tale pe rețelele sociale. Ești prezent pe rețelele sociale doar pentru că ai auzit că așa e bine sau știi exact ce vrei să obții de la această prezență? Folosește tehnica SMART de stabilire a scopurilor: acestea trebuie să fie Specifice, Măsurabile, ușor de Atins, Relevante și să aibă un Termen limită.
  2. Creează conturi noi sau îmbunătățește-le pe cele existente. Odată ce ai selectat rețelele sociale care se potrivesc afacerii tale, creează conturi care să corespundă scopurilor business-ului și să reflecte valorile pe care vrei să le promovezi. Dacă deja ai aceste conturi, privește-le obiectiv și ajustează micile scăpări la obiectivele și scopurile din punctul 1.
  3. Inspiră-te. Găsește profiluri ce aparțin companiilor populare din nișa ta și analizează ce se întâmplă pe paginile lor: cum se adresează publicului, cum promovează produsele proprii și ce ton folosesc în comunicarea lor. Nu este neapărat să îți placă ce vei vedea la ei. Aceasta analiză te va ajuta să îți creezi o părere despre modul în care vrei să fie văzută compania ta în rețelele sociale. De asemenea, trage cu ochiul la lideri din diferite industii, cum ar fi Nike, Coca Cola, McDonald’s și vezi ce tactici folosesc ei în marketingul lor de pe rețelele sociale.
  4. Stabilește un orar al postărilor. Asta te va ajuta foarte mult, în special atunci când nu ai un social media manager care să preia aceste sarcini. Calendarul trebuie să conțină zilele și tema postărilor pe care le vei publica în acele zile. De asemenea, poți programa postările din timp, ca să fii liniștit că nu a apărut nimic imprevizibil ce te-a făcut să nu postezi în acea zi.
  5. Testează și ajustează. Strategia de pe rețelele sociale nu este stabilită odată și pentru totdeauna. Analizează metricile și ajusteaz-o la feedback-ul pe care îl primești de la publicul tău.

 

Prezența pe rețelele sociale este importantă pentru afacerea ta – asta nu mai trebuie explicat și demonstrat deja. Un business poate crește doar dacă reinvestește banii din venituri în oportunități profitabile de dezvoltare. Rețelele sociale sunt un instrument extraordinar de puternic și (încă) accesibil pentru promovarea de orice tip.

Tu ce rețele sociale folosești pentru afacerea ta?