Vânzările și culorile – ce au ele în comun și cum poți face bani mai mulți din această combinație

...

Statistica arată că în cazul a 85% dintre cumpărături, cauza principală a fost nu produsul propriu-zis, ci ambalarea sa atractivă. Totodată, publicitatea în culori este cu 26% mai efectivă decât cea alb-negru. De ce așa? Pentru că unul dintre aspectele importante ale marketing-ului este psihologia umană, care trebuie luată în considerare în mod obligatoriu când se decide asupra împachetării unui produs.

Află că poți crește vânzările cu 35% prin simpla folosire a culorilor potrivite.

Ce zic cifrele la tema asta?

Nu te aștepta să existe o formulă matematică despre combinațiile de culori care va aduce lead-uri cu miile și vânzări ca în povești. Formula o stabilește publicul țintă pentru fiecare produs în parte. Vezi cine este cumpărătorul tău, înțelege-l și alege combinația de culori pentru el.

De exemplu:

Potențialii tăi clienți sunt femei? Ele preferă următoarele culori:

  • Verde
  • Mov
  • Albastru

Bărbații, pe de altă parte, vor simți dorința de a cumpăra mai stringent, dacă ambalajul va avea culorile:

  • Verde
  • Negru
  • Albastru

Preferințe în materie de culori

Pe lângă culorile preferate de potențialii tăi clienți, ia în considerare și culorile care stârnesc antipatie. Bărbații par să aibă rețineri de a da bani pe un produs ambalat în culori:

  • Mov
  • Portocaliu
  • Maro

Femeile vor evita culorile:

  • Maro
  • Portocaliu
  • Gri

Deci, ce culori cresc dorința de a cumpăra?

Portocaliu – sugerează accesibilitate

Albastru – sugerează încredere și liniște

Verde – prosperitate

Negru – finețe

Bordo – lux

Culorile cu dublu sens urmează a fi folosite foarte atent. Ele acționează în mod diferit asupra oamenilor: pe unii motivează, pe alții – din contra, îi demotivează. Aceste culori sunt:

  1. Negru – simbolizează eleganță, dar poate inspira și frică
  2. Roz – finețe, dar și slăbiciune
  3. Maro – profunzime, dar și plictiseală

Cum accentuiezi ceea ce este important?

Culoarea principală contează, dar ar fi bine de atras atenția și la combinația sa cu alte detalii ale prezentării. De exemplu, dacă e vorba de un Landing Page și butoanele de pe acesta, atunci ele trebuie să fie în culori aprinse, pe când restul culorilor de pe site vor aparține unei game de culori mai palide. Asta se face pentru a accentua importanța acestui element, a atrage atenția vizitatorilor pe site și, respectiv, a motiva să dea click pe acest buton.

Public țintă specific = culori specifice

Există 3 tipuri de cumpărători. Fiecare dintre ei are gama sa de culori preferată:

  1. Persoanele impulsive preferă negru, portocaliu și albastru
  2. Persoanele cu resurse financiare limitate se simt atrase de culorile verde și albastru
  3. Restul cumpărătorilor atrage atenția spre roșu și albastru.

Ok, ai culorile notate, ce faci mai departe?

Important este să nu limitezi împachetarea produsului tău: site, materiale promoționale, ambalaj, etc. exclusiv la culorile menționate mai sus. Ascultă-ți intuiția, vezi ce culori și unde ar fi potrivite, care elemente s-ar privi mai bine în alte nuanțe.

Chiar este atât de important asta?

Da! Culorile joacă un rol impresionant în conversiile lead-cumpărător, fapt demonstrat de multe studii deja. Acestea nu mai sunt doar un element estetic, ci un instrument care îți poate aduce multe succese. O simplă schimbare a culorii butonului pe un LP poate crește vânzările cu 21%.

Acum este momentul să afli mai multe despre cum să faci oamenii să cumpere de la tine. Asta este vital, în special dacă ești la început de dezvoltare a afacerii proprii sau mai mult – te gândești să o lansezi. Dacă ești abia la linia de start, pășește cu dreptul și folosește toate tehnicile și instrumentele posibile pentru a-ți garanta succesul.

Vrei mai multe tehnici și instrumente? Vrei să începi un business și să ai șanse maxime de a reuși? Atunci, scade șansele de eșec și vino la StartUp Angry Business – rampa de lansare a multor afaceri profitabile în Moldova.

Te poți înregistra pe acest link: http://start.angrybusiness.md/.

P.S.: Azi este ultima zi de preț redus, mic-mic, pentru a participa la trainingul StartUp. Deci, grăbește-te și înscrie-te ACUM!