Top 7 „ucigași” ai conversiei pe site-ul tău

...

Tehnologiile avansează zilnic și comunicarea cu clienții devine mai simplă decât ne-am putut imagina vreodată. Apar tot felul de „chestii” noi, gen ferestre pop-up, apeluri directe de pe site, care odată implementate, ar trebui să aducă milioanele mult visate.

Doar că nu se întâmplă așa întotdeauna. Există anumite progrese tehnologice care fac afacerea ta să regreseze, din punct de vedere financiar.
Azi analizăm Top 8 „ucigași” ai conversiei și cum afectează aceștia experiența vizitatorilor pe site-ul tău:

#7 Chat-ul Online pe site
A apărut în 2006, devenind speranța antreprenorilor în lupta cu concurența. O idee minunată, care a capturat mii de site-uri, dar care în scurt timp a devenit inutilă. Chat-ul se blochează, operatorii răspund târziu.
Vrei să instalezi chat online? Asigură-te că ai și un operator permanent conectat la acesta (sau chiar tu instalează soft-ul direct în telefonul tău) și că fiecare mesaj primește răspuns imediat.

#6 Ferestre de blocare la ieșire
Mii de site-uri abuzează de aceasta, atât cele complexe, cât și cele simple. Fereastra de blocare apare atunci când vrei să ieși de pe site, cu mesajul "Sunteți sigur că doriți să părăsiți acest site?". Menirea ei e să te facă să te întrebi dacă te-ai grăbit să părăsești site-ul și poate mai vrei să stai acolo.
Întrebarea principală, însă, este: câți oameni s-au răzgândit și au rămas?

#5 Apel nepreluat sau linie ocupată
Fiecare al doilea dintre noi închide, dacă reprezentanții companiei nu răspund la telefon timp de maxim 5 semnale sonore. De aceea, dacă încurajezi leadurile să te sune, ai grijă să ai pe cineva disponibil la celălalt capăt de fir.

#4 Butonul de apel online
În 2009, a fost lansat un nou widget conceput pentru a rezolva problemele de chat online - un buton de apel direct de pe website. Vei fi surprins, dar numai 4 apeluri din 10 trec cu succes. De ce? Exact ca și în punctul precedent, nu era un răspuns prompt din partea companiei.

#3 Sistem IVR în call centru
Această sperietoare de clienți probabil ți-a încercat și ție nervii. "Bine ați venit la Compania X, pentru a completa balanța, tastați 1, pentru a verifica balanța, tastați 2, pentru a afla tarifele, tastați 3, pentru a ajunge în iad, tastați 666". Da, aceasta este favorita tuturor. A face publicitate cu IVR – e ca și cum ai alunga clienții la propriu. Mesaje prea lungi, taste prea multe – totul poate fi optimizat pentru a nu crea atâta incomodități clientului.

#2 Revenim cu un apel peste un an
De ceva timp, companiile au început să ofere clienților "să comande un apel gratuit". “Aceasta este o idee minunată, dar de câte ori pe bune se sună clientul. Cât durează asta?

#1 Formulare online cu 28 de câmpuri de completat
And the Oscar goes to...
Aceste formulare sunt practic o armă de distrugere în masă. Virusul născut în creierul unui expert IT a reușit să alunge chiar și cei mai loiali clienți. Da, sunt formularele online cu 28 de câmpuri. Atunci când comanzi un serviciu, ți se poate solicita numele, prenumele, adresa de e-mail, adresa de domiciliu și alte încă 150 de detalii.

Companiile cheltuie milioane pentru a atrage atenția clienților. Efectul, însă, nu este întotdeauna cel scontat. Tu ai mai întâlnit inovații de acest fel care resping, în loc să atragă?