Și Șefii fac greșeli, mai ales cei tineri

...

Ești un director începător? Iată ce greșeli ar fi bine să eviți:

„Proaspeții” directori, antreprenori și manageri întâmpină multe dificultăți și fac greșeli din cauza lipsei de experiență managerială. În timp ce creșterea companiei necesită tot mai multe competențe și strategii, acesta „are grija” să controleze fiecare „respirație” și învață angajații cum să-și facă treaba.

Dacă ai fost recent promovat sau ți-ai deschis o afacere, iată 5 greșeli simple la prima vedere, dar cu rezultate grave într-un final, pe care ar fi bine să le eviți atunci când ai de condus o echipă de oameni:

1. Vine cu instrucțiuni

Adesea șeful se apropie de angajat și începe să-l învețe cum să lucreze. Dar aceasta nu este o abordare corectă. Mai mult, aceasta chiar îi demotivează. Angajații își pierd încrederea în sine și în abilitățile lor și le „piere gustul” de orice inițiative.

În schimb, merită să vorbești cu oamenii, ajutându-i să găsească soluția potrivită. Acest lucru se realizează cel mai bine cu întrebări care îi vor duce spre metodele corecte, decât cu răspunsuri gata făcute. De asemenea, este important să asculți părerile membrilor echipei și să te asiguri că primești feedback la timp. Acest lucru te va ajuta să găsești idei mai interesante și să-ți crești autoritatea.

2. Este instabil

Un director nou și tânăr uneori împarte cu entuziasm sarcini echipei, alteori uită de unde a început și oferă altele. Astfel, angajații nu înțeleg care sarcini sunt prioritare și fac tot ce pot. Apoi, vine termenul limită pentru un proiect important, care nu este gata datorită miilor de instrucțiuni inconsecvente. În plus, instrucțiunile fără șir logic fac oameni să fie confuzi.

3. Controlează totul

La început, ei doresc să știe tot ce se întâmplă și să aprobe fiecare mișcare. Astfel, se ajunge în situația în care fără aprobarea lui directă, angajații nici măcar nu pot să scrie un comentariu în numele companiei. Această stare de lucruri blochează activitatea și încetinește ritmul. În plus, în această situație, oamenii își pierd credința în ei înșiși și nu simt suficientă responsabilitate pentru munca lor.

Această greșeală este frecventă în rândul Start-UP-urilor, unde o singură persoană îndeplinește toate funcțiile. Căci chiar dacă echipa crește, fondatorul va încearca să controleze totul și să intervină în lucrări în fiecare etapă. În final, se va constata că acest comportament doar dăunează.

4. Înjură

Liderii novici, la început, își pierd ușor răbdarea și apelează la țipete. Acest mod de conducere îi motivează pe unii angajați, dar cei mai inteligenți dintre ei înțeleg că șeful țipă de neputință. Dacă trebuie să ridici tonul pentru a face oamenii să lucreze, să știi că deja ai pierdut.

5. Face promisiuni goale

Ar fi bine să ții cont de promisiunile pe care le faci și să nu uiți să le realizezi. În loc de obiective mărețe și ireale, setează mini-sarcini ușor de îndeplinit - acest lucru va inspira echipa mai mult decât visele de milioane din fanteziile tale.

Adesea, o companie are multe oportunități și oferte de la diverși parteneri. În așa situații, până nu ați ajuns la un acord sau la încheierea unui contract, acestea nu trebuie menționate în fața întregii echipe. În acest fel, angajații vor vedea că toate promisiunile tale se împlinesc. Nu vorbi direct și nu aduce speranțe - acest lucru va ajuta la evitarea zvonurilor și bârfelor din cadrul companiei.

Faci și tu aceste greșeli? Dar te-ai gândit vreodată la efectul lor? Dacă dorești mai multe detalii despre greșelile și capcanele frecvente ale funcțiilor de conducere și tot ce trebuie să știe și să facă un director eficient, vino la cursul Director 11.

Dacă te grăbești, mai poți prinde oferta cu cel mai mic preț. Înregistrează-te aici: http://director.angrybusiness.md/!