Holocrația – moartea managementului tradițional?

Holocrația – un termen nou pentru Moldova, dar testat deja și aplicat cu succes de companii vestite precum Medium, Airbnb, Valve și Precious Nutrition. Unii experți susțin că noul concept de management va face sistemul tradițional de funcționare a unei afaceri să dispară. Să fie adevărat sau nu – doar…

Mai mult

Partenerul în afaceri – cum îl alegi ca să nu regreți mai târziu

Cine este un partener de business mai bun – un prieten/membru de familie în care ai încredere sau o persoană străină, de care nu te leagă nimic, dar are un CV impresionant? Istorii de succes și istorii de groază vin din ambele tipuri de parteneriat. Exact ca în cazul unei…

Mai mult

Clientul NU are întotdeauna dreptate și iată de ce

Ai citit corect titlul – nu este nici o greșeală. Clientul nu are întotdeauna dreptate și curând vei afla de ce. Știi care este istoria din spatele așa-numitului principiu în relațiile cu clienții? Harry Gordon Selfridge, fondatorul rețelei de magazine de lux Selfridge din Londra, a venit cu această propoziție…

Mai mult

Delegarea sarcinilor în companie – mai mult timp liber cu mai puține sacrificii

„Nimic nu este imposibil, atunci când poți să delegi.” Ești antreprenor? Dacă da, la sigur te-ai confruntat și tu cu situația când ai prea multe sarcini și responsabilități și prea puțin timp pentru a le realiza. Știi despre delegare, dar privești acest concept cu o doză de frică. Nimeni nu…

Mai mult

Top 3 greșeli ale antreprenorilor începători

Orice startup are două opțiuni – să fie un succes sau să fie un eșec. Istoria fiecărei afaceri eșuate este dovada deciziilor incorecte luate de fondator, odată ajuns în fața unor circumstanțe standard, obișnuite în lumea antreprenoriatului. Lansarea propriei afaceri este un proces plin de acțiuni, decizii și provocări, iar…

Mai mult

Multitasking-ul – calea sigură spre (in)succes

Mulți oameni de afaceri se mândresc că reușesc să facă multitasking, adica două sau mai multe activități concomitent. Ei zic că asta îi ajută să economisească timp, îi face mai productivi și cred că este o capacitate demnă de dat exemplu. Multitasking-ul este prezentat ca o calitate a oamenilor de…

Mai mult

Antreprenorii de succes au o super-putere în comun. Tu o ai?

Știm că antreprenoriatul este dificil, cu multe suișuri și coborâșuri. Știm și că tu, ca antreprenor, trebuie mereu să riști cu afacerea ta în luarea deciziilor de orice tip. Dar cum ar fi, dacă ai afla că există o abilitate pe care o cultivează antreprenorii de succes moderni și pe…

Mai mult

Checklist: Cum să faci ca angajații tăi să iubească zilele de luni

Cum arată zilele de luni la tine în companie? Este toată lumea fericită și motivată sau, din contra, îți simți angajații stresați din cauza task-urilor care urmează? Conform unui studiu recent, în anul 2017 doar 63% dintre angajați au fost satisfăcuți de locul lor de muncă. Atmosfera pozitivă nu este…

Mai mult

Ce au în comun cele mai profitabile companii din lume?

De ce unele afaceri mici eșuează, iar alte companii reușesc să se dezvolte în corporații imense în timp relativ scurt? Este una dintre întrebările cu care ne confruntăm zilnic, în timp ce vedem cum un procentaj respectabil de startup-uri au învățat să supravețuiască și chiar să exceleze în lumea antreprenoriatului.…

Mai mult

Cea mai mare provocare a unui director. Cum să îi faci față

  De mic fiind, aveam un vis – să iau eu deciziile.Astăzi, când am aflat că deciziile incorecte au consecințe care se reflectănegativ nu doar asupra mea, “a lua o decizie” pare a fi cea mai mare provocare.   Mai mult, în funcția de director, starea descrisă anterior este trăită…

Mai mult