Fitness pentru creier - exerciții simple și utile

...

Abilitatea de a te concentra asupra detaliilor mici, de a naviga în fluxul de informații, de a reacționa instantaneu la schimbarea mediului și de a lua rapid decizii eficiente sunt calități importante care ajută oamenii de afaceri să-și atingă obiectivele. Dar, pentru a dezvolta astfel de abilități și de a-ți dezvolta inteligența, e nevoie să practici în mod regulat exerciții speciale pentru creier, așa-numit-ul fitness pentru cap!

Pentru ca creierul să funcționeze eficient, este important să activezi în mod specific creșterea conexiunilor neuronale cu ajutorul unor impresii noi. Mai ales pentru un adult, a cărui viață și muncă devine o rutină, pentru a păstra intelectul în formă bună, trebuie să recurgă la stimulare cu ajutorul unor exerciții speciale.

Îmbunătățirea memoriei și a funcțiilor creierului

Pentru a antrena bine creierul și pentru a dezvolta flexibilitatea minții, este important să se acorde atenție hranei, obiceiurilor și stilului de viață, în general. Aerul proaspăt, somnul sănătos, exercițiile fizice și alimentele sănătoase nu le-a anulat nimeni. Prin urmare, pentru a obține rezultatul dorit, trebuie mai întâi să fii atent/ă la acești factori importanți. Ok, dar asta o știai și tu.

Specializarea principală a emisferei stângi este gândirea logică. De asemenea, ea este responsabilă și pentru:

  • limbă și vorbire;
  • logică, analiză;
  • înțelegere corectă a cuvintelor;
  • abilități matematice;
  • procesarea secvențială a informațiilor.

De asemenea, aceasta controlează mișcările jumătății drepte a corpului, iar emisfera dreaptă - a jumătății stângi.

La rândul său, emisfera dreaptă este responsabilă pentru intuiție și abilitățile creative și îndeplinește următoarele funcții:

  • prelucrarea informațiilor non-verbale;
  • orientare spațială;
  • muzicalitate;
  • recunoașterea semnificațiilor metaforice;
  • imaginație, abilități artistice;
  • emoții;
  • procesarea paralelă a informațiilor;
  • recunoașterea fețelor.

Deci, cum să dezvolți emisfera dreaptă a creierului? Aceste exerciții te vor ajuta să îți îmbunătățești intuiția și creativitatea.

Desen-Oglindă

Ia o coală mare de hârtie și un creion în fiecare mână. Începe să desenezi aceeași figură cu ambele mâini în același timp. La început pot fi cercuri, bucle, pătrate. De-a lungul timpului, sarcina trebuie să devină mai complicată - să prezinte imagini depline cu ambele mâini.

Cuvinte aleatorii

Esența exercițiului este de a selecta câteva cuvinte complet aleatorii și de a le lega cu ajutorul unei povești. La început, va fi dificil și de a conecta aceste cuvinte, vei avea nevoie de câteva propoziții lungi. Dar, pe parcursul antrenării, vei putea conecta, de la prima vedere aceste cuvinte folosind doar câteva propoziții.

Vorbind despre antrenamentul emisferei stangi a creierului, în primul rând ne referim la rezolvarea problemelor de matematică, cuvinte încrucișate, puzzle-uri și jocuri de logică.

Neurobica

Acest exercițiu pune în funcție toate cele cinci simțuri. Tehnica a fost dezvoltată de neurologul american L. Katz. Esența este aceasta: toate lucrurile de zi cu zi trebuie să fie făcute într-un mod neobișnuit. De exemplu:

  • mergi prin casă cu ochii închiși;
  • scrie cu mâna stângă (dacă ești dreptaci);
  • modifică traseul obișnuit;
  • inspiră și savurează aroma mâncării, florilor, parfumurilor;
  • determină lucrurile prin atingere (de exemplu, nominalul monedelor);
  • răspunde diferit la întrebările obișnuite, etc.

Acțiunile, senzațiile, mirosurile și condițiile neobișnuite provoacă apariția unor noi conexiuni neuronale, care, la rândul lor, ajută la dezvoltarea abilităților intelectuale.

Cuvinte colorate

Exercițiul ajută la creșterea concentrației, îmbunătățește atenția și dezvoltă ambele emisfere ale creierului.

Sarcina ta este de a numi rapid culoarea cuvintelor. La prima vedere, pare simplu, dar încearcă să o faci cât mai repede posibil, iar emisfera stângă va începe imediat să se concentreze pe cuvinte, și te va deranja. Trebuie să sincronizezi activitatea celor două emisfere.

Alfabet

Acesta este un exercițiu pentru dezvoltarea gândirii, atenției și îmbunătățirii performanței. În plus, „Alfabetul” ajută la ameliorarea stresului emoțional și la restartarea creierului.

Deci, sub fiecare literă există o acțiune - S, D, A. „S” înseamnă că trebuie să ridici mâna stângă, „D” - dreapta, „A” - ambele mâini. Trebuie să pronunți simultan litera alfabetului și să execuți acțiunea de sub literă. Prima parte a exercițiului este de la A la Z. A doua parte este de la Z la A.

Lanț ilogic

Acest exercițiu este un test pentru antrenarea creierului și a memoriei. Privește cu atenție o listă de 20 de cuvinte timp de 90 de secunde. Un sfat: împerechează cuvintele și încearcă să le legi cu asociațiile vizuale.

Spune toate cuvintele în ordinea în care sunt în listă. Dacă nu poți, scrie pe foaie toate cuvintele pe care le ții minte. Acum, să calculăm: de la 15 la 20 de cuvinte - memoria este bine dezvoltată. 10-14 cuvinte - mediu. Mai puțin de 10 - nu știi deloc să utilizezi memoria.

Execută aceste exerciții simple și în curând vei observa o îmbunătățire a muncii ambelor emisfere, a memoriei și a gândirii.

Pentru a antrena mintea este suficient să faci lucrurile de rutină în moduri neobișnuite, să faci noi acțiuni, să citești mai mult, să joci jocuri intelectuale, să faci cursuri de antreprenoriat. Acest lucru încurajează creierul să producă în mod activ noi conexiuni neuronale. Cu alte cuvinte, să îți dea idei noi de afaceri și de dezvoltare.

Pentru a sistematiza aceste exerciții poți folosi servicii online speciale care oferă zeci de exerciții, sarcini, teste pentru dezvoltarea gândirii. Sau, și mai bine, vino la Coaching Angry Business, unde vei primi teme pentru acasă, care în timpul executării, pe lângă dezvoltarea intensă a logicei, memoriei, creativității, îți vor stimula și profitul financiar.