Instrucțiune pas cu pas privind crearea unui brand personal

  • 21-12-2017
  • 1559
...

Crearea unui brand personal în 2017 a fost recunoscută oficial ca o tendință. Conform publicațiilor internaționale din domeniul de afaceri, dar și a propriilor deducții, cei care nu lucrează la brandingul personal riscă să rămână în urmă sau, altfel spus, să nu fie în temă.

Dar ce anume trebuie făcut pentru a fi recunoscut peste tot?

Cel mai bun exemplu despre cum lucrează brandingul personal a antreprenorului și ce rezultate poate să aducă este, fără îndoială, Donald Trump. Un bărbat care a lucrat zeci de ani pentru imaginea sa publică, folosind aproape toate instrumentele disponibile pentru promovare personală, care acum ocupă Oficiul Oval din Casa Albă.

 



Cum lucrează brandingul personal sau mecanismul de lucru?

Ce fac cei care au decis să lucreze la crearea unui brand personal, dar nu știu de unde să înceapă? Ca și în orice proces de afaceri, se merită efectuat un audit al resurselor curente. Condițional, acestea pot fi împărțite în două blocuri - interne și externe.

Primul este legat de caracteristicile persoanei care va face față acestei campanii de PR pe termen lung.
Al doilea este cu ceea ce poate contribui la succesul acestui proiect: resurse umane, materiale și tehnice.
Ca să putem asambla un concept clar și eficient de branding personal, e de dorit să cuprindem 5 elemente la care trebuie să lucrăm continuu:

• ambalaj;
• marketing;
• dezvoltare ca expert;
• strategie media;
• comunicarea publică.

E necesar să înțelegem volumul de lucru pentru fiecare element în parte - ce, când și în ce ordine merită îmbunătățit.

Perioada minimă de planificare este de trei luni, timp în care pot fi obținute primele rezultate măsurabile. Următorul pas este includerea sarcinilor de rutină în programul zilnic al antreprenorului (de exemplu, o vizita la stilist, cosmetician sau un specialist în arta vorbirii).

Elemente de bază

Înainte de a începe orice acțiune, este recomandat să creăm un document «Eu Concept", care va conecta toate mesajele de comunicare principale. Kit-ul de bază va include: oferta de vânzare unică pesonală, biografie, listă de realizări, spectrul de produse, descrierea publicului țintă, analiza concurenților și prezența propriului concept original/teorii/termeni. După colectarea acestor date, puteți face imediat un audit..

"Haina, contează.." e un adevăr vechi, de mare importanță. Canalul vizual al percepției la oameni este dezvoltat cel mai puternic, prin urmare tot ceea ce percepem vizual este de o mare importanță.

Ambalajul

* Datele fizice - greutatea, înălțimea, coerența atletică, caracteristicile pronunțate ale aspectului și elemente proeminente.
* E bine îngrijit - un aspect exterior mai mult decât favorabil

* Stilul și imaginea - garderoba de bază, selecția outfit-urile totalmente și tot aici elemente distinctive sau fiște care ar face diferența.
* Stilul corporativ sau brandbook - toate detaliile au design prestabilit (logo, carte de vizită etc.)�și un set de fotografii de bază pentru diverse apariții în media sau social media..

Marketing personal

* Cel mai des, accentul se pune pe social media marketing, dar nu trebuie să uităm și de activități offline.
* Rezultatele căutării la cerere "nume de familie" pe Google și Yandex.
* Site-ul personal - design, relevanța informațiilor, actualizări regulate, statistici de prezență.
* Social media - conturile personale și publice în rețelele sociale.

Dezvoltarea ca expert

* A fi activ - participarea la diverse evenimente de profil, premii și ratinguri, membru în cluburi profesionale, predare în universități și instituții comerciale specializate, a fi mentor cuiva și, desigur, activități sociale.
* Materiale expert - portofoliu profesional/CV, caseuri a clienților, testimoniale/recunoștințe, recomandări.

Comunicarea media


* Lucrul cu mass-media - crearea propriilor ghiduri de informații, apariții la TV/radio, publicarea în presă și mass-media electronică.
* Proprietăți media proprii - podcast-uri proprii, o rubrică în mass-media tipărită/electronică, bloguri.
* Copywriting-ul - un stil original și ușor de recunoscut (Alexandru Bordea este un exemplu foarte bun)

Comunicarea publică


* Caracteristicile vorbirii - dicție, tembru, diapazonul emoțional, timbru.

* Caracteristici nonverbale - controlul expresiilor faciale, gesturilor, contactului vizual, interacțiunii cu publicul.
* Capacități oratorice - abilitatea de a improviza, de a răspunde în mod corespunzător la întrebări, de a lucra în tandem cu cel de-al doilea speaker.
* Content public - prezentare de 5 minute, prezentare vocală (20/40/60 minute), biografie în format istoric.

După ce toate elementele sunt scrise în formatul planului, este important să se determine momentul și modul de urmărire a rezultatelor. Cea mai bună opțiune este monitorizarea săptămânală a KPI-urilor dorite și reale în fiecare direcție, precum și o sesiune lunară strategică bazată pe rezultatele lucrărilor.

 

Este important să nu uităm despre monitorizarea statisticilor și eficienței oricărei acțiuni făcute în această direcție, nu numai cantitativ, dar și ca impact real asupra afacerii, mai bine spus cifrei. 

 

Autor: Olga Țăpordei