Eticheta de afaceri: Ce este binevenit să oferi în dar partenerilor străini

...

Oferirea darurilor este unul dintre cele mai vechi obiceiuri. De mult timp, oamenii și-au dat reciproc cadouri pentru a crea o impresie bună sau pentru a-și exprima încrederea și respectul. Iar cadourile corporative sunt un element important al etichetei de afaceri.

Dacă lucrezi cu parteneri străini, atunci trebuie să iai în considerare atitudinea față de cadouri în țările din care vin. Tradițiile culturale europene sunt diferite de obiceiurile din Orient și fiecare dar are propriul său sens și simbolism. Este deosebit de important să se ia în considerare astfel de diferențe în relațiile de afaceri, deoarece ignoranța subtilităților mentalității partenerilor străini poate duce la neînțelegeri, iar lucrurile complet inofensive pot fi înțelese greșit.

China

Atunci când alegi un cadou, evită:

  1.  produsele de culoare albă, pentru că este considerată a fi doliu în China
  2.  ceasurile, pentru că fac o aluzie la efemeritatea vieții
  3.  lucruri formate din 4 elemente, căci numărul „4“ pentru ei este un simbol al morții.

 

Cel mai bine este ca darul să fie împachetat în hârtie de culoare roșie sau aurie, deoarece aceste nuanțe simbolizează noroc și bunăstare.
Pentru a-ți exprima respectul față de partener înmânează darul cu ambele mâini.
Chinezii acordă o importanță deosebită gesturilor - un gest ales incorect poate strica impresia atât a ta cât și a darului tău.

Japonia

În Japonia, nu este obișnuit să faci daruri la prima întâlnire. Un astfel de gest poate fi suspicios: ar putea însemna că dorești să închei cât mai rapid întâlnirea. Cadourile sunt prezentate la sfârșitul evenimentului.
Japonezii consideră drept cadouri reușite: monede colecționabile, ștampile, insigne, hărți antice. Nu oferi nimic ce este legat de numerele 4 și 9, pentru că, și în Japonia, sunt considerate cu ghinion. De asemenea, nu dărui suveniruri cu sigla companiei. Pentru japonezi, ambalajul joacă un rol important: japonezii recomandă să se aleagă culori pastelate.

Israel

Partenerii israelieni apreciază lucrurile necesare și practice, de exemplu, un set de scris sau un stilou elegant. Din cauza dificultăților politice, este mai bine să nu alegi nimic legat de tema arabo-orientală. În plus, nu trebuie să oferi produse din carne de porc.
Un dar potrivit, valoros și relevant pentru Anul Nou Evreiesc este un produs gastronomic. Dacă ești în pană de idei, ciocolata cu logo-ul companiei sau stiloul gravat sunt variantele cele mai potrivite.

Estul - o chestiune delicată

Toată lumea știe că în țările arabe oamenii practică islamul. Această religie a fost reflectată și în eticheta de afaceri. În consecință, nu sunt bine venite darurile cu alcool, și nici parfumeria. Ciocolata este interzisă dacă conține rom, vodcă și diverse tipuri de lichioruri.Articolele de îmbrăcăminte personale, suvenirurile cu imaginea unui câine, produsele din piele de porc și de struț, bijuteriile din aur și mătase pentru bărbați sunt, de asemenea, considerate cadouri nedorite - astfel de lucruri semnifică feminitatea.Regulile stricte se aplică articolelor cu imagini de persoane. În Islam există reglementări speciale cu privire la ceea ce poate fi portretizat și ce nu.Un cadou bun va fi busola, caci în islam este obișnuit să te rogi zilnic, întorcându-te spre Mecca. De asemenea, drept cadou pentru partenerii din est, poți alege o monedă în formă de stea, care este un simbol al bunăstării. Dacă vrei să faci o impresie bună, atunci dăruie o monedă cu un tugri - un semn personal al proprietarului în scriptul arab.Ritualul donației este foarte semnificativ în regiunile arabe. Transmite totul fie cu ambele mâini, fie cu dreapta; ca și în religia islamică, stânga este necurată. Când primești un suvenir, nu trebuie să îl deschizi imediat. Foarte important, nu trebuie să oferi nimic soției unui coleg arab.

America Latină

Unui coleg latin este mai bine să nu-i oferi cuțite ascuțite, foarfece, bijuterii și suveniruri din argint. Un partener de afaceri din această țară va aprecia un suvenir de stil rusesc, un set de trabucuri de la producători bine-cunoscuți, accesorii scumpe de la producătorii europeni și americani sau un set cu simboluri corporative.

Dacă colegul tău este o femeie, atunci când oferi un cadou, este important să menționezi că este din partea soției - altfel o astfel de mișcare se va considera ca o manifestare a simpatiei. Atunci când faci cadouri de afaceri, este mai bine să eviți nuanțele galben, roșu, violet și alb. Nu este recomandabil să folosești hârtie violet și negru pentru ambalaj.
Apropo, în SUA, prețul permis al unui cadou de afaceri este de 100 $. Dacă darul tău este mai scump, atunci pur și simplu nu va fi acceptat. De asemenea, recent, a apărut o tendință de a dărui cadourile cu cecuri și etichete – astfel îl poate schimba în cazul în care nu i-a placut.


India

Locuitorii Indiei sunt foarte conservatori, de aceea nu aprobă cadouri scumpe. Spiritualitatea și simbolismul sunt răspândite în India, astfel încât reciprocitatea este foarte apreciată aici. Un cadou de afaceri scump îi obligă să răspundă în același mod. Încearcă să nu-i pui pe partenerii de afaceri indieni în situații inconfortabile.
Pentru hinduși, darurile legate de țara partenerului sunt foarte valoroase. Darul tradițional este o cutie de ciocolată, deoarece indienii sunt foarte îndrăgostiți de dulciuri.
În nici un caz nu dărui alcool sau produse din piele. În hinduism, o vacă este un animal sacru, astfel încât un produs de acest fel poate fi perceput ca o insultă. Pentru ambalaj folosește culori luminoase: nuanțe de roșu, galben, verde sau albastru.

Europa

Partenerii europeni acceptă orice cadouri, principala recomandare fiind să nu conțină logo-ul companiei. Femeilor, ca și peste tot în lume, le plac coșurile cu flori și stativele frumoase. Bărbaților le plac pixurile de elită, ceasuri de masă și alte suvenire de afaceri. Germanii și francezii apreciază tot ce are legătură cu alcoolul - seturi de căni, păhărele, decantere fine. Francezii sunt buni cunoscători ai vinurilor, deci un cadou sub formă de sticlă de vin nu se recomandă, pentru că ai putea alege ceva ce nu este apreciat de interlocutor.
Multe țări nu au reguli stricte - principalul moment pe care trebuie să-l reții este să folosești o anumită gamă de culori pentru a evita neînțelegerile, deoarece unele culori sunt folosite numai în timpul doliului sau în relații amoroase. Australia, Canada, Noua Zeelandă, Marea Britanie, Statele Unite și Europa se încadrează în această regulă.

Atunci când comunici cu parteneri străini, întotdeauna acordă atenție lucrurilor mici și etichetei adoptate într-o anumită țară. Un astfel de gest de atenție și curtoazie poate conduce parteneriatul într-o direcție bună și poate stabili o comunicare pe un val pozitiv.

Deja știi care sunt darurile potrivite pentru partenerii străini, iar pentru a afla cum să aduci acești parteneri străini în afacerea ta , vino la trainingurile Angry Business pe www.angrybusiness.md. Gesturile simple aduc rezultate mari. Mai ales că avem și reduceri de 50% și mai mult pentru cursurile business din 2019!

Află detaliile fierbinți aici: https://docs.google.com/forms/ !