Cum să depășești frica de promovare a brandului personal

...

Cercetările demonstrează că stereotipurile sociale afirmă că oamenii ar trebui să se concentreze mai mult pe promovarea altora decât pe promovarea lor personală. Dar știm, stereotipurile nu duc la multe lucruri bune.

Foarte multor persoane, astăzi, antreprenori în devenire, nu le place să-și folosească contul său de Instagram sau alt profil de rețea socială. Cercetările recente publicate de către Universitatea din Portsmouth arată că antreprenorii au o relație complicată cu auto-promovarea și construirea unui brand personal. Cu toate acestea, adesea, deoarece succesul unei lansări de afacere poate depinde în mare măsură de capacitatea fondatorului de a-și comercializa compania, oamenii de afaceri care se confruntă cu incomoditate și disconfort în auto-promovare, pot pune în pericol succesul companiei sale.

De ce antreprenorii nu se simt confortabil în privința auto-promovării?

Studiile asupra comportamentului uman arată că există asemenea credințe, precum că femeile ar trebui să se concentreze mai mult pe promovarea altora decât pe ele însele. Asta, în timp ce bărbații se așteaptă să fie mai promovați, mai aserți și mai independenți, potrivit aceluiași raport. Această idee socială care delimitează masculinul de feminin este amplificată mai ales atunci când este plasată sub microscopul a tot ceea ce reprezintă social media, iar reacțiile, când nu este respectat comportamentul normativ, pot fi greu de manevrat.

Concluzia e una: nici femeile, nici bărbații – în marea lor majoritate, nu se grăbesc să se autopromoveze, ceea ce este în detrimentul afacerilor proprii.

Într-o lucrare intitulată "Dezvoltarea unui brand personal autentic care utilizează comportamente de gestionare a impresiilor", cercetările sugerează că există patru teme principale care trebuie luate în considerare: aspectul experimental, de risc, autentic și de suplicație/implorare.

În timp ce persoanele tind să experimenteze în promovarea brandului personal, ei trebuie să învețe și să înțeleagă instrumentele necesare acestui proces.

Oamenii folosesc instrumente de social media, fără să înțeleagă ce fac de fapt. Antreprenorii pot depăși acest obstacol, familiarizându-se cu platforme corespunzătoare, luând cursuri despre cum să crească personal și profesional de la experții din comunitate sau domeniu. În special, timpul și atenția ar trebui să fie concentrate asupra normelor, așteptărilor și standardelor relative care contribuie la succesul general.

Resurse bune pentru aceste cursuri sunt orele predate de instituțiile universitare sau organizațiile care oferă instruire nonformală, cum ar fi ANGRY BUSINESS. La nivel înalt, un om de afaceri ar trebui să se concentreze asupra următoarelor:

-          Să devină autentic – acest lucru presupune crearea unui brand autentic care să îl reprezinte.

-          Consistență - consistența vizuală în temă, culoare și conținut îi ajută pe oameni să înțeleagă cine este el/ea și cu ce se ocupă.

-          Relevanță – acest lucru înseamnă ca antreprenorul să posteze des și să posteze despre lucruri relevante pentru publicul său țintă.

 

Mulți tind să creadă că promovarea personală este riscantă. Ei bine, chiar este!

În cadrul studiului, atât femeile, cât și bărbații au remarcat faptul că auto-promovarea este "riscantă", iar o femeie a comentat că "oricând o femeie își pune capul deasupra parapetei, ea este în pericol de a primi un feedback negativ, neplăcut".

Există câteva lucruri pe care oamenii le pot face pentru a atenua acest risc:

  • să nu ofere niciodată informații personale,
  • să nu utilizeze etichetarea bazată pe locație în imagini
  • să fie atentă la cantitatea de informații personale pe care o dezvăluie.

Cu toate acestea (lucrul care rămâne valabil pentru toate figurile publice) cu cât publicul devine mai mare, cu atât mai mult te expui riscului. Înțelegerea și acceptarea acestui risc ca parte a unei recompense mai mari pentru afacerea ta, este fundamentală pentru toți cei care vor să dedice timpul și energia sa pentru a-și crește afacerea.

 

Oamenii sunt preocupați de autenticitate, dar comportamentul de auto-depreciere depășește această preocupare.

Persoanele cercetate au discutat despre tensiunea dintre dorința de a deveni profesionale, competente și credibile pe de o parte, rămânând, pe de altă parte, reale, advărate și autentice. Majoritatea au considerat că este mai eficient să postezi conținut variat și să observi ce se întâmplă. Dacă conținutul nu a fost perceput negativ, ei pot merge un pic mai departe.

Toate persoanele intervievate au descoperit că implicarea în procese de suplicație/implorare – afișând slăbiciunile și imperfecțiunile sale - ca un tip specific de conținut, atenuează îngrijorarea față de auto-promovare. Ei au reușit să se promoveze pe sine însăși și afacerile sale și, în cele din urmă, oricum să se placă. Păreau să se placă pe sine însăși, deoarece conținutul care se baza pe suplicație a încurajat atât colaborarea, cât și co-creația cu audiența lor - tocmai așa vrea societatea ca oamenii să fie prezentați online. Cu toate acestea, acest fapt a fost asociat și cu sentimente crescute de vulnerabilitate și riscuri de reputație.

Oamenii au de făcut un singur lucru: să posteze mai mult din ceea ce vor.

În timp ce cercetările din domeniul marketingului antreprenorial și gestionarea impresiilor analizează puternic tendințele comportamentale actuale, ideea este următoarea:

Antreprenorii ar trebui să posteze mai mult din ceea ce vor și, în acest fel, vor schimba și vor spori comportamentul social.

Frica noastră față de ceea ce postăm online este o teamă de excludere socială. Pe măsură ce normele sociale se modifică, tipul de conținut pe care îl postăm se va modifica și el direct proporțional. Odată cu schimbarea, va veni mai multă libertate pentru ca fiecare persoană să fie percepută drept una autentică.

Îmbrățișează-ți diferența și asumă-ți riscul, deoarece anume acest pas te poate ajuta în a obține un succes personal mare. Dacă vrei să înveți mai multe despre promovarea corectă a afacerii, ești binevenit la Cursul de Coaching Angry Business. Următorul curs începe pe data de 6 noiembrie, iar înregistrarea este deja deschisă pe http://coaching.angrybusiness.md/.