9 pași spre networking cu rezultate

...

Orice grup mic sau mare de oameni reprezintă o oportunitate de networking pentru oamenii care vor să mărească numărul persoanelor „utile de știut”. Oricine dintre noii cunoscuți ar putea aduce o ocazie potrivită la momentul potrivit.

Networking-ul reprezintă interacțiunea cu alte persoane, în scopul schimbului de informații și a dezvoltării numărului contactelor sociale / profesionale cunoscute. Vrei să scoți cele mai mari beneficii din acest proces? Vezi câteva reguli nescrise ale networking-ului eficient mai jos:

1. Spune oamenilor despre cum le poți fi de ajutor

Când abordezi o persoană nouă, nu veni cu o întrebare directă ca: „Ești de la compania respectivă?" sau irezonabilă „Să ne cunoaștem". Gândește-te la modul în care tu, cu conexiunile tale actuale, cu profesia ta, ai putea fi util.

2. Împărtășește-ți entuziasmul despre munca pe care o faci

De multe ori poți vedea o imagine deprimantă atunci când întrebi o persoană ce funcție are, iar ea îți răspunde ceva evaziv și fără nici o plăcere. Cine ar dori să se conecteze profesional cu cineva care nu este entuziasmat de munca sa?

3. Concentrează-te pe noi conexiuni

Nu este nevoie să dedici unei cunoștințe o oră întreagă, trebuie doar să vă cunoașteți. Puteți dezvolta conexiunea după eveniment. Acum ai nevoie doar de primul contact, astfel încât să poți adăuga ulterior o persoană pe Facebook sau să scrii o scrisoare personală, cu mențiunea „ne-am întâlnit la o astfel de conferință".

4. Păstrează cărțile de vizită într-un loc accesibil

Nu da imediat o carte de vizită. Acest lucru poate fi făcut în timpul dialogului sau la final. Iar când vine momentul să oferi o carte de vizită, ar fi bine să o ai la îndemână.

5. Nu exagera cu vânzările

Nu îți pune ca scop să te vinzi primului contact. Networking-ul nu înseamnă semnarea unui contract imediat. Dacă exagerezi prea tare cu auto-reclamarea, riști să pari prea insistent și să pierzi interlocutorul.

6. Exersează asupra descrierii personale

Utilizează storytelling-ul, crează o povestea despre tine însuți. Aceasta îți va fi de folos la fiecare întâlnire scurtă de la un eveniment unde, de multe ori, ai câte 1 sau 2 minute pentru a stârni interesul într-un un străin.

7. Pune întrebări directe

Pune întrebări directe: „Cum?", „De ce?", „Pentru ce?", „Unde?", „Cine? În cazul în care persoana a răspuns scurt, următoare întrebare formuleaz-o mai clar. Arată că ești interesat în mod real de interlocutor. Află opinia sa despre discursul ultimului speaker, întrebă detalii despre munca sa, despre țara/orașul său.

8. Determinarea priorităților

Cu siguranță, ești interesat de anumiți oameni din anumite companii și industrii. Găsește timp pentru ei, în primul rând, apoi focusează-te pe prioritățile secundare.

9. Follow up - cea mai importantă regulă

„Du până la sfârșit ceea ce ai început". Nu are niciun sens să faci cunoștință cu oamenii la eveniment, dacă la final toate cărțile de vizită colectate rămân pe masă. Întoarce-te întotdeauna la contactele noi după aproximativ o săptămână după eveniment. Scrie fiecăruia câte un e-mail, amintește-le despre circumstanțele cunoștinței voastre și întreabă cu ce le poți fi de folos. Adăugă persoana în prieteni pe rețelele sociale.

 

Networking-ul poate deschide multe uși spre dezvoltarea propriei afacerii sau, dacă nu ai încă o afacere, spre lansarea ei cât mai curândă și cât mai de succes.

Vino și fă networking de calitate, alături de alți antreprenori de perspectivă, și mai și învață secrete utile despre cum să dezvolți un business profitabil la StartUp Angry Business. Următorul training are loc pe 3 noiembrie, de la 9.00 la 18.00, iar prețul promoțional mai este valabil încă 2 zile. Deci, prinde prețul mic și economisește, dând click pe linkul http://start.angrybusiness.md/.