5+6 beneficii pentru orice afacere din folosirea unui sistem CRM

...

CRM – Customer Relationship Management – un acronim auzit tot mai des în mediul business, atât la afaceri abia lansate, cât și în cadrul companiilor bine stabilite pe piață.

Sistemele CRM, indiferent pentru care dintre ele vei opta, aduc o multitudine de beneficii în orice tip de afacere, fiind ușor de „citit” atât de directori și manageri, cât și de vânzători. Iar fiecare informație primită din CRM este un pas înainte în comunicarea eficientă (a se citi „vânzarea de succes”) cu clienții tăi.

Hai să vedem DE CE ai nevoie de un CRM, dacă conduci o afacere:

1. Organizează contactele

Cu un CRM, poți ține evidența tuturor persoanelor care au interacționat cu afacerea ta la un moment dat. Vei putea vedea dacă persoana a accesat site-ul tău Web, a descărcat conținut de pe site sau a vorbit cu un membru al echipei tale de vânzări. Iar, dacă a făcut-o, vei fi la curent cu etapa la care sunt negocierile și vei putea manipula cu posibilele motive ce ar face clientul să dea un refuz.

Managerii de vânzări pot, de asemenea, să înregistreze notițe despre interacțiunile cu contactele atât prin apeluri, cât și prin e-mail-uri. Ulterior, toate aceste informații pot fi găsite în cadrul CRM.

2. Segmentează clienții

A fost necesar vreodată să creezi liste de contacte pentru a ajunge la criterii specifice? Dacă tu și echipa de vânzări lucrați în Excel, știi deja că această sarcină aparent simplă poate fi destul de dificilă.

Majoritatea sistemelor CRM îți permit să sortezi contactele după diferite criterii. De exemplu, poți filtra după locație, mărimea companiei, stadiul tranzacțiilor etc. În acest fel, vei avea o idee clară despre diferite segmente ale target grupului tău.

3. Creează rapoarte de vânzări

CRM îți permite ție și echipei tale să colectați date despre perspective și oferte. Prin crearea de tablouri de bord și rapoarte, agenții de vânzări își pot gestiona mai bine acțiunile, tranzacțiile și contactele.

Directorii de vânzări pot urmări numărul de tranzacții închise și suma veniturilor generate.

4. Prognozează vânzările

Cheia organizării unei vânzări de succes este capacitatea de a planifica în mod strategic și de a lua decizii potrivite. Cu rapoartele CRM care includ metrici cheie precum MRR și creșterea de la un an la altul, este mai ușor ca directorii de vânzări să identifice tendințele și să elaboreze previziuni.

În plus, CRM le permite să vadă care activități și surse de vânzări sunt cele mai profitabile și generatoare de lead-uri. Aceste date îi ajută pe directorii de vânzări să creeze proiecții de vânzări pentru lunile următoare și să ajusteze estimările, unde este necesar.

5. Scalează procesul de vânzări

Echipa ta de vânzări va avea un singur loc pentru a urmări lead-urile, clienții potențiali și actualii clienți. Majoritatea sistemelor CRM îți permit să vezi activități per fiecare client, cum ar fi e-mailuri, apeluri și întâlniri programate.

Directorii de vânzări pot utiliza acest tip de date pentru a identifica chiar și anumite tipare comportamentale ale clienților, dar și pentru a vedea care procese de vânzări lucrează mai bine pentru echipa lor și care ar putea fi îmbunătățite. Iar aceste informații te vor ajuta să îți dezvolți organizația de vânzări și respectiv și afacerea.

Încă nu ești pe deplin convins de beneficiile unui CRM? Iată câteva statistici cu impact foarte mare, care ar putea să te ajute să iei decizia finală:

6. CRM este unul dintre cele mai populare instrumente pentru vânzări, la nivel mondial.

7. Utilizarea unui CRM poate crește vânzările cu până la 29%.

8. Echipele de vânzări care utilizează CRM au o productivitate cu până la 34% mai mare.

9. ROI-ul pentru un CRM este de 8,71 USD pentru fiecare 1 USD cheltuit.

10. Companiile care utilizează CRM au rate de retenție și satisfacție a clienților mai mari decât cele care nu utilizează.

11. CRM-urile îmbunătățesc accesibilitatea datelor. Iar accesibilitatea datelor poate scurta ciclul vânzărilor cu 8-14%.

Dacă vrei să afli mai multe despre utilizarea sistemului CRM și despre alte instrumente de monitorizare a proceselor din cadrul companiei tale, vino la trainingul Director pe data de 8-9 iunie. În 2 zile te vei convinge că, sistemele și strategiile potrivite fac ca rezultatele să depășească așteptările.

Vezi ce informație practică și foarte utilă mai afli la Director – Get Things Done pe acest link: http://director.angrybusiness.md/!