4 metode cum să reduci costurile operațiunilor interne în cadrul companiei cu un ERP

...

Experienţa a dovedit companiilor că cea mai eficientă cale de a rezista pe o piaţă în scădere este reducerea costurilor fără a afecta calitatea produselor,a serviciilor şi a imaginii companiei. Totodată, agenții economici trebuie să păstreze și un nivel de profitabilitate care să permită dezvoltarea continuă a afacerii.

 

Măsurile de reducere a costurilor trebuie să îndeplinească condițiile:

  • Să fie durabile, fără efecte negative asupra rezultatelor viitoare ale companiei.
  • Să fie eficiente.
  • Să fie realiste, adică respectiva companie să le poată pune în aplicare.

Ce este un ERP și cum te ajută să reduci costurile în cele mai bune condiţii?

Sistemul de planificare a resurselor întreprinderii (abreviat ERP în limba engleză) este instrumentul software care facilitează integrarea tuturor informaţiilor dintr-o organizaţie într-o platforma unică. Scopul ERP este să asigure transparenţă datelor în cadrul unei organizaţii şi să faciliteze accesul la orice tip de informaţie utilă în desfăşurarea activităţii.

1. Implementează o soluţie integrată

Soluţiile integrate reunesc oamenii şi fluxurile informaţionale din cadrul companiei. Astfel este asigurată gestionarea corectă şi în siguranţă a datelor, precum şi accesul în timp real la acestea. Facilitează coordonarea și comunicarea.

2. Automatizează şi standardizează procesele operaţionale

Operaţiunile efectuate manual şi într-un mod neorganizat nu mai sunt eficiente, dacă este să ținem cont despre faptul că totul poate fi făcut automatizat și în timp cât mai scurt. Utilizând un sistem IT elimini și erorile care pot apărea din cauza numărului mare de persoane implicate în procesele operaționale.

Mai mult, un sistem automatizat oferă managerilor o imagine mai clară asupra business-ului și le oferă posibilitatea să ia decizii mai corecte.

3. Îmbunătăţeşte procesul de achiziţie

Comunicarea cu furnizorii este o parte extrem de importantă a business-ului tău. Un proces de achiziţie defectuos îţi va afecta afacerea şi relaţiile cu clienţii, respectiv, veniturile. Având un sistem ERP vei putea în primul rând să corelezi activitatea de vânzare cu cea de achiziţie. Astfel, analizând datele de vânzări disponibile în ERP vei putea să dimensionezi în mod corect achiziţiile viitoare.

4. Urmăreşte costurile în detaliu

Sistemul ERP îţi permite să stabileşti bugete de cheltuieli şi să urmăreşti încadrarea costurilor efective în limitele dorite. Astfel, obţii un control ridicat asupra costurilor pe care le generează afacerea ta.

În ERP stabileşti întâi structura dorită a centrelor de cost şi apoi formulele pe baza cărora tranzacţiile vor fi alocate automat pe fiecare centru
Poţi structura bugetele în orice mod doreşti, având în vedere criterii geografice (puncte de lucru), departamentale (producţie, vânzări, logistică etc), tipuri de cheltuieli (energie, comunicaţii, chirii, salarii etc) sau chiar pe proiecte.
În final analizezi bugetele previzionate versus cele realizate sau în execuţie, obţinând astfel un control ridicat asupra parametrilor financiari ai afacerii tale

 

Creşte viteza de reacţie pentru ca în cazul identificării unor depăşiri, să poţi lua rapid măsuri şi evita dezechilibre ale bugetului.