10 reguli de networking eficient

...

Oamenii din jurul nostru pot inspira și genera idei de afaceri minunate. Uneori, după o întâlnire sau chiar o expresie a cuiva, vrei să muți munții. Adesea, astfel de întâlniri sunt spontane (într-un tren, în avion, în sală de gimnastică), dar le poți planifica și conștient, iar networking-ul te poate ajuta în acest sens. Prinde câteva idei utile pentru a transforma aceste întâlniri în unele de succes și pentru a lăsa o impresie memorabilă.

  1. Fii gata să dai și să nu ceri nimic în schimb

Poți auzi adesea: networking-ul este manipularea și folosirea oamenilor în scopuri proprii. Acesta este un stereotip fals. În realitate, networking-ul se bazează pe dorința personală de a ajuta și nu pe căutarea de beneficii.

Pentru a dezvolta contacte și legături de afaceri, mai întâi de toate, trebuie să dai de la tine. Cu cât dai mai mult, cu atât vei obține mai mult.

  1. Nu îți fie frică să ceri sprijin

Oamenii sunt dispuși să ajute – adesea dezinteresat și gratuit. Într-o anumită etapă, este important pentru noi să oferim cunoștințele și abilitățile acumulate pentru a fi utile lumii din jurul nostru. Deci, nu îți fie frică să ceri sprijin altora.

  1. Creează relații în prealabil

Este mai bine să planifici întâlnirile în avans. De exemplu, poți crea o hartă a obiectivelor pentru 3-5 ani și, în cadrul fiecărei sarcini (pot fi personale și profesionale), poți să înregistrezi acei oameni care vor putea ajuta la implementare.

Cel mai probabil, nu-i cunoști încă personal. Dar dacă, de exemplu, dorești să scrii și să publici o carte în doi ani, începe de acum să formezi un cerc de cunoștințe printre editori.

  1. Focalizează rețeaua de contacte în rețelele sociale

Suntem mai dispuși să ajutăm și să răspundem la apelurile prietenilor decât străinilor. Familiarizează-te cu cei care iau decizii în zona de care ai nevoie sau te pot ajuta să mergi mai departe. Scrie o listă de obiective și o listă de persoane care te pot ajuta – și cunoaște-i!

  1. De ce trebuie să te aleagă pe tine?

Ce trebuie să știe oamenii despre tine? Ce ar trebui să-și amintească după comunicare? Și cum te va ajuta acest lucru în atingerea obiectivelor alese? Răspunde la aceste întrebări și formulează un mesaj concret și ușor de înțeles. Ar trebui să conțină trei caracteristici principale. De exemplu, dacă dorești să devii CEO, următoarele calități ar trebui să fie reținute de interlocutorii tăi la nivel subconștient:

  • capacitatea de a influența părțile interesate;
  • disponibilitatea expertizei relevante;
  • experiență în crearea de echipe eficiente pentru a atinge obiectivele de afaceri.

Pe cât este posibil, pleacă de la formulările generale. Toate clare și bine definite.

  1. Participă la conferințe

La evenimente și conferințe de afaceri te poți întâlni cu potențialii clienți sau parteneri. Concentrează-te pe comunicarea cu aceștia și partajarea contactelor. Du-te în mod intenționat la oamenii potriviți. Poți, de asemenea, să pregătești întrebări în prealabil – în acest caz, vei fi cu siguranță observat.

  1. Trece focalizarea de la tine la cealaltă persoană

Oamenii pot uita ce ai spus, ce cuvinte specifice au fost sau ce fel de situație. Dar ei își vor aminti întotdeauna cum se simțeau lângă tine. După orice comunicare rămâne o senzație.

70% din timp folosește-le pentru a asculta, 30% – fie pentru a vorbi, fie pentru a pune întrebări (mai bine deschise, cum ar fi „Cum vezi viitorul?” sau „Cum te pot ajuta?”). Lasă oamenii să se deschidă și să vorbească. Oamenii gândesc așa: dacă mă apreciază și mă ascultă – înseamnă că spun ceva important.

  1. Învăță să comunici

Dezvoltarea abilităților de empatie și vorbire – deschiderea și abilitatea de a atrage oameni spre sine prin pozitiv, este abilitatea principală pentru un networking cu rezultate.

Nu încerca să îți impui propria poziție. Amintește-ți că toată lumea are propriul punct de vedere. Dezvoltă ascultarea activă.

Este important ca persoana să vrea să se întoarcă la tine. Nu fi rece în relația cu interlocutorul pentru că, la nivel intuitiv, lași o impresie negativă, iar, ulterior, acesta va fi unul dintre motivele pentru refuz.

  1. Păstrează legătura

Întotdeauna menține legătura cu persoanele cu care intenționezi să colaborezi în cadrul unor proiecte viitoare. Dacă știi interesele lor – trimite-le articole și cercetări, invitații la evenimente, ajută-i la rezolvarea problemelor personale. Și nu uita să-i feliciți cu ocazia zilei de naștere.

  1. Dezvoltă un brand personal

Lasă comentarii în grupuri profesionale, discută despre interesele tale și dă sfaturi în rețelele sociale. Toate acestea te ajută să îți construiești strategia de poziționare și să înțelegi cum să îți atragi publicul țintă.

Și nu uita: să ai sute de oameni în lista de prieteni pe rețele de socializare și mii de oameni în agendă nu este un indicator al succesului. Cantitatea nu înseamnă calitate. Este important să cauți pentru acei oameni abordări diferite, care te aduc cu adevărat mai aproape de obiectivele tale.

Networking-ul oferă idei noi, gânduri, cunoștințe și inspirație. Prin comunicare, poți găsi noi modalități de a ați rezolva problemele. Implementează cel puțin jumătate din regulile de mai sus și rezultatul nu se va lăsa așteptat.

Nu știi de unde să începi? Vino la StartUp Angry Business, locul unde networking-ul este la el acasă. Aici vei cunoaște antreprenori de succes, care vorbesc despre axperiențele lor și care îți vor indica la ce uși să bați ca să ți se deschidă!